مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وینیل: متریالی ساخته شده از پلاستیک و غالباً از PVC است و مناسب کسانی است که ظاهری رنگی را دوست دارند. وینیل یکی از با دوام ترین مواد ساخت پرگولا است، ولی برعکس چوب زیبایی و لوکس بودن را تداعی نمی نماید. استفاده از نوعی ضخیم از وینیل، ماده ای مقاوم را فراهم می نماید و از مشکلاتی که فلز و چوب به علت شرایط هوایی در فضای باز متحمل می شوند، جلوگیری می نماید. بعلاوه این مزیت را دارد که به هیچ وجه احتیاج به تعمیر و نگهداری زیادی ندارد.

مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

پرگولاها با شبکه ها و طراحی های چوبی زیبا ساخته می شوند و گاه نیمکتهای چوبی کوچکی هم برای دمی آسودن در آنها تعبیه می گردد. پرگولا با وجود محبوبیت زیاد آن، اغلب تعریف نشده است، در ایجاد منظره حائز اهمیت بوده و مهمتر از همه اینکه چگونگی تفاوت آن با طاق بست یا مکان پارک ماشین می تواند ابهام برانگیز باشد.

دارای فضایی خصوصی بوده و مانع از مشرف شدن می گردد که این امر مستلزم طراحی پرگولا و شاخه های تاک و انگور بوده که منظره کلی زیبایی را خلق می کند. این سازه اغلب با ساختارهای زیر اشتباه می گردد، این ساختارها معمولا دارای ساختاری مشابه با پرگولابوده یا دارای عناصر مشابه می باشند.

گاه به صورت سفارشی و گاه به صورت آماده در دسترس هستند. اجزای پرگولا اغلب از سه متریال چوب، فلز و وینیل ساخته می شوند که جزئیات هر کدام به توضیح زیر هستند:

پرگولا ترمووود، پرگولا چوب پلاست، پرگولا چوبی و پرگولا فلزی، جهت افزودن فضای خصوصی و ایجاد سایه، می تواند متصل به بنا و دارای فضایی جهت نشستن در نظر گرفته گردد ولی می تواند باسم فضایی مستقل و جدا از بنا، باسم نقطه کانونی در منظره، هم ساخته گردد.

منبع مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1307

به "مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید