محدوده توسعه فرهنگی و مذهبی در بافت پیرامونی شاهچراغ به 360 هکتار افزایش یافت

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، محدوده توسعه فرهنگی و مذهبی در بافت پیرامونی شاهچراغ به 360 هکتار افزایش یافت.

محدوده توسعه فرهنگی و مذهبی در بافت پیرامونی شاهچراغ به 360 هکتار افزایش یافت

میلاد امینی، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر وزارت راه و شهرسازی در تشریح فعالیت و خدمات صندوق طرح حرم های مطهر در بافت پیرامونی حرم مطهر شاهچراغ افزود: این افزایش بنا به درخواست مسئولان استانی و معاونت گردشگری و امور زائران استانداری فارس مبنی بر افزایشخط محدود مصوب پیرامونی حرم مطهر انجام شده و در کمیسیون ماده 5 استان به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس محدوده مشمول ارائه خدمات صندوق سرمایه گذاری طرح از 57 هکتار به 360 هکتار ارتقا یافته است.

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر گفت: در این راستا به سرمایه گذاری در پروژه های عام المنفعه در بافت تاریخی و فرهنگی پیرامونی حرم مطهر شاهچراغ تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.

وی افزود: به خیرین در پروژه های عام المنفعه از جمله اقامت ارزان، مرکز بهداشتی و درمانی 370 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 2 درصد و باز پرداخت 5 ساله اعطا می شود.

امینی شرح داد: صندوق سرمایه گذاران فراهم شدن زمینه اقامت ارزان و زیارت آسان در بافت های فرسوده برای زائران است. همچنین در راستای حمایت از ساخت مسکن ویژه مجاورین به ازای ساخت هر واحد تسهیلات 600 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

تسهیلات 600 میلیون تومانی برای بازسازی منازل مسکونی در محدوده حرم

استاندار فارس با اشاره به جلسه خود با رئیس صندوق حمایت از توسعه حرم های مطهر گفت: با اعلام آمادگی این صندوق به ساکنان اطراف حرم مطهر شاهچراغ برای بازسازی منازل مسکونی تسهیلات 600 میلیون تومانی پرداخت می شود.

محمد هادی ایمانیه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بر این اساس، ساکنان این محدوده 360 هکتار که از ضلع جنوبی حرم علی بن حمزه (ع) شروع و تا بلوار سیبویه ادامه دارد، می توانند با مراجعه به این صندوق تا سقف 600 میلیون تومان تسهیلات با بهره 9 درصد و دوره بازپرداخت 20 ساله دریافت کنند.

وی ادامه داد: به آن دسته از ساکنینی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند نیز این تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد. این اقدام می تواند کمک خوبی به بازسازی این منطقه کند.

استاندار فارس بیان نمود: همچنین این صندوق به علاقمندان به سرمایه گذاری در زمینه بومگردی، زائر سرا و هتل نیز تا سقف 20 میلیارد تومان تسهیلات با سود 14 درصد پرداخت می کند و برای راه اندازی برخی خدمات مانند دارالشفاء و درمانگاه نیز سود تسهیلات 9 درصد محاسبه خواهد شد.

ایمانیه گفت: همچنین معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری نیز پذیرفته که شرایط در این 360 هکتار بافت اطراف حرم از نظر امنیت، بهداشت و درمان، مکانهای ورزشی، معابر و خدمات کمیته امداد، بهزیستی و وجود مساجد و حسینه ها بطور میانه در حد شهرستان شیراز باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1648

به "محدوده توسعه فرهنگی و مذهبی در بافت پیرامونی شاهچراغ به 360 هکتار افزایش یافت" امتیاز دهید

1 کاربر به "محدوده توسعه فرهنگی و مذهبی در بافت پیرامونی شاهچراغ به 360 هکتار افزایش یافت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدوده توسعه فرهنگی و مذهبی در بافت پیرامونی شاهچراغ به 360 هکتار افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید