متجاوزان به دنبال تجزیه یمن هستند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران، سرویس بین الملل- فاطمه صالحی: تحولات یمن به تازگی وارد فاز جدیدی از درگیری ها شده است به طوری که عناصر مزدور و تحت حمایت عربستان سعودی از یک سو و امارات از سوی دیگر بر سر منافع خود در یمن به ویژه جنوب این کشور دچار درگیری شده اند.

متجاوزان به دنبال تجزیه یمن هستند

شورای انتقالی جنوب یمن به تازگی حالت فوق العاده و منطقه خودمختار در جنوب یمن اعلام نموده است. اقدامی که دولت فراری یمن مستقر در عربستان به شدت با آن مخالفت نموده و تبعات فاجعه بار آن را متوجه شورای انتقالی جنوب دانسته است.

در میان این کش و قوس ها بین مزدوران عربستان و امارات، اوضاع مناطق تحت اشغال دو طرف در جنوب یمن هر روز بدتر از دیروز می گردد به طوری که از یک طرف فقر و گرسنگی و از طرف دیگر ناامنی و ترور در این مناطق سایه افکنده و تنها چیزی که به آن توجه نمی گردد منافع مردم یمن است.

در مورد تحولات میدانی نیز عناصر وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در کوشش هستند تا کنترل مناطق حساس در جنوب این کشور را به دست بگیرند.

نصرالدین عامر قائم مقام وزارت اطلاع رسانی یمن و رئیس مرکز اطلاع رسانی انصارالله در مصاحبه با خبرنگاران در مورد این تحولات یمن تاکید نمود: به این تحولات از دو جنبه می توان نگاه کرد؛ اول آنکه کشورهای متجاوز از همان ابتدا به دنبال تجزیه یمن و هدف قرار دادن این کشور و نه تقویت اتحاد میان گروه ها و طرف های درگیر در یمن بودند، چرا که این مسئله راستا کنترل بر یمن را آسان تر می نماید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی انصارالله تاکید نمود: مسئله دوم نتیجه طبیعی شکست هایی است که کشورهای متجاوز و عناصر آن در یمن متحمل شده اند؛ این شکست ها بر ماهیت و شکل اختلافات درون عناصر مزدور تاثیر می گذارد.

وی در ادامه در مورد مخالفت بعضی استان های جنوبی یمن با اقدام شورای انتقالی تاکید نمود: این مسئله نشان دهنده آشوب ها و ناآرامی ها در جنوب یمن است. شهروندان در مناطق اشغال شده آخرین مسئله ای هستند که اشغالگران به آنها فکر می نمایند.

عامر هم چنین تاکید نمود: اشغالگران به شهروندان یمنی به چشم مزدور و نیرو نگاه می نمایند و هر طرف کوشش دارد تا آنها را به سمت خودشان بکشاند.

وی در ادامه اضافه نمود: ما همیشه مسئولیت هرگونه درگیری میان یمنی ها در مناطق تحت اشغال را متوجه کشورهای متجاوز می دانیم. در واقع این کشورها مسئولیت کسانی که در جریان این رنج ها و دردها کشته می شوند و همچنین سختی های شهروندان یمنی به دلیل اشغالگری و پیامدهای منفی آن را بر عهده دارند.

قائم مقام وزارت اطلاع رسانی یمن هم چنین توضیح داد: ما از لحاظ قضایی علیه این کشورهای متجاوز در آینده به دلیل ارتکاب این جنایات و همچنین حملات هوایی و یا محاصره یمن شکایت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 481

به "متجاوزان به دنبال تجزیه یمن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متجاوزان به دنبال تجزیه یمن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید