عملکرد بازی های کنسولی روی آیفون چندان خوب نبوده است
به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد که کوشش های اپل (Apple) برای آوردن بازی های کنسولی AAA به دستگاه های آیفون و آیپد خود شروعی نه چندان مناسب داشته است.
بر اساس تجزیه و تحلیل رسانه موبایل گیمر و تخمین های Appfigures، پورت های دث استرندینگ (Death Stranding)، رزیدنت اویل ویلج (Resident Evil Village)، اساسینز کرید میراث (Assassins Creed Mirage) و بازسازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4)، علی رغم اینکه در کنفراس اپل در سال گذشته هیاهوی زیادی ایجاد کرد، اما فروش خوبی نداشته اند. این بازی ها فقط روی دستگاه های آیفون و آیپد رده بالا قابل اجرا هستند، به این معنی که تعداد مخاطبین بالقوه آن، کوچک تر از کل کاربران آیفون در وهله اول است.
با این حال، حتی با در نظر گرفتن این موضوع، برآورد Appfigures نشان می دهد که در حالی که اساسینز کرید میراژ حدود 123 هزار بار دانلود شده است و تنها حدود 138 هزار دلار عایدی ناخالص داشته است. با توجه به اینکه بازی برای دانلود رایگان در دسترس است و بازیکنان می توانند قبل از پرداخت 49.99 دلاری برای باز کردن قفل بازی، به بخش کوچکی از بازی دسترسی داشته باشند، این نشان می دهد که کمتر از 3000 نفر برای خرید نسخه کامل بازی اقدام نموده اند. محاسبات مشابه بر اساس تخمین های Appfigures نشان می دهد که حدود 7 هزار کاربر iOS برای رزیدنت اویل 4، حدود 5750 برای رزیدنت اویل ویلج و حدود 10600 نفر برای دث استرندینگ پول پرداخت نموده اند.
البته یکی دیگر از شرکت های جمع آوری داده با نام Appmagic، ارقام بالاتری نشان می دهد اما به صورت کلی باز هم شاهد فروش چندان زیادی نیستیم. طبق تخمین های Appmagic، رزیدنت اویل 4 و ویلج به ترتیب 15 هزار و 34 هزار نسخه، در حالی که اساسینز کرید میراژ حدود 5750 و دث استرندینگ حدود 23000 نسخه فروخته اند. مدیر محتوای Appmagic بیان نموده که حتی تخمین های خوش بینانه تر نیز فروش ناامیدکننده ای را نشان داده و به نوعی بیان می نماید که بازی های کنسولی از این نوع برای موبایل مناسب نیستند.
در واقع با نگاهی به بازی های موبایلی با عملکرد بهتر که از کنسول ها پورت شده اند، می بینیم که بسیاری از آن ها در اصل آثاری مستقل هستند. این بازی ها معمولا دارای کنترل های ساده تری هستند، سبک های هنری خاصی را بر گرافیک های سطح بالا اولویت می دهند و برای زمان های کوتاه تر مناسب هستند. این ها ویژگی های معمول بازی های موبایلی پیروز هستند. این در حالی است که برای تجربه آثاری نظیر رزیدنت اویل 4 روی موبایل، باید هزینه زیادی برای دستگاه های تازه iOS کنید که با آن هزینه می توانید یک کنسول یا کامپیوتر قدرتمند تهیه کنید. از طرفی بازیکنانی که می توانند دستگاه های موبایل پرچمداری را خریده و 50 دلار برای بازی ها بپردازند، احتمالا منابع لازم برای لذت بردن از بازی ها روی رایانه های شخصی و کنسول را نیز خواهند داشت.
منبع: VGC
منبع: دیجیکالا مگ