ضدعفونی بیش از 130 روستا و اماکن پرخطر روستایی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی روستاها و اماکن پرخطر روستایی استان، عنوان اظهار کرد: جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در 10 شهرستان و 130 روستا گندزدایی و ضد عفونی اماکن صورت گرفت.

ضدعفونی بیش از 130 روستا و اماکن پرخطر روستایی

مهدی ولی پور در جمع خبرنگاران از تداوم اجرای طرح پایش کرونایی در ورودی های استان گیلان اطلاع داد و اظهار کرد: همزمان با شیوع در کشور و گسترش آن در استان گیلان از تاریخ 8 اسفندماه تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پنج محور ورودی آستارا، رودسر، رودبار، تالش(ابتدای محور اسالم به خلخال) و رشت(فرودگاه و راه آهن) در قالب تیم واکنش سریع با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی استقرار یافتند.

وی هدف تیم های امداد و نجات در مبادی ورودی استان را پایش، تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی دانست و گفت: بیش از 55 نیروی امدادی و ستادی با حضور در پنج محور مذکور طی 16 روز گذشته نسبت به پایش، تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی بیش از 148 هزار و 612 نفر اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی روستاها و اماکن پرخطر روستایی استان، عنوان اظهار کرد: گندزدایی و ضد عفونی کردن سوپرمارکت ها، مساجد، مدارس، خانه های بهداشت و نانوایی ها به همت جوانان و داوطلبان خانه های هلال جمعیت هلال احمر جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در 10 شهرستان و 130 روستا صورت گرفت.

ولی پور با اشاره به ظرفیت جوانان و داوطلبان در فراوری ماسک، گفت: به همت داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در هشت شهرستان استان گیلان، حدود 7000 ماسک فراوری و در مراکز درمانی و برای استفاده عموم مردم توزیع می گردد.

وی ضمن تقدیر از خیرین و داوطلبان گیلانی، توضیح داد: خیرین گیلانی در تعداد زیادی از شهرستان ها با همکاری جمعیت هلال احمر نسبت به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی نماینده، گان، ماسک و دستکش بین بیمارستان ها، ادارات و مردم اقدام کردند.

این مقام مسئول، گیلان را یکی از کانون های کرونا در کشور دانست و گفت: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در استان گیلان، هموطنان گرامی از سفر به استان گیلان خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 366

به "ضدعفونی بیش از 130 روستا و اماکن پرخطر روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی بیش از 130 روستا و اماکن پرخطر روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید