آماری تکان دهنده از تغییرات شدید در مصرف گوشت

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، در ماه های اخیر تورم ماهانه و نقطه ای در یک کالای خوراکی مهم به اوج خود رسیده است. گوشت قرمز و سفید از مهمترین بخش های خوراکی در کشور تلقی شده که با رکورد های بی سابقه ای در اردیبهشت سال جاری همراه بوده است. داده های مرکز آمار نشان می دهد در نیمه بهار سال جاری، قیمت گوشت قرمز و ماکیان 122.4 درصد گران تر از موقعیت مشابه خود در سال قبل به ثبت رسیده است.

آماری تکان دهنده از تغییرات شدید در مصرف گوشت

به گزارش خبرآنلاین، در میان کالا های خوراکی، قیمت گوشت قرمز در کشور رشد بالایی داشته است. در آنالیز های ماهانه و نقطه ای در سه ماه اخیر مشاهده می گردد روند تورم این کالا در کشور شرایط صعودی داشته و در بالاترین سطح خود در 10 سال اخیر قرار گرفته است. پیش از این یک بار دیگر در سال 1398 قله تورمی در این بخش به ثبت رسیده بود.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر افزایش قیمتی در بازار گوشت اتفاق نیافتاده است؛ گفت: با توجه به شرایط تورمی فعلی افزایش قیمت گوشت بر روی تقاضا تاثیر گذاشته است و می توان گفت فروش مغازه داران نزدیک به 30 درصد کاهش یافته است.

او در ادامه با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت در منظره پیش رو نیست؛ گفت: دشت ها سال جاری بارش خوبی را تجربه کردند و دام ها در حال تغذیه هستند و از نظر تغذیه فشار زیادی به دام ها وارد نمی گردد، اما در 5 تا 6 ماه دوم باید مدیریت صورت گیرد تا دام ها افزایش وزن داشته باشند و در 6 ماه دوم بازار دچار کمبود نگردد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه با اشاره به اینکه با قیمت های فعلی احتیاج های مردم به گوشت تامین می گردد، گفت: کاهش قدرت خرید بحث دیگری است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1732

به "آماری تکان دهنده از تغییرات شدید در مصرف گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماری تکان دهنده از تغییرات شدید در مصرف گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید