شروع بازسازی کاروانسرای تاریخی آوه در شهرستان ساوه

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه از شروع عملیات اجرایی کاروانسرای آوه در این شهرستان اطلاع داد.

شروع بازسازی کاروانسرای تاریخی آوه در شهرستان ساوه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، رضا ایاز امروز 20 تیر 1400 اظهار کرد: این بازسازی شامل تعویض آجرهای فرسوده، بندکشی، اجرای کف فرش حجرات شترخانه در ضلغ غربی بنا است که از دو روز گذشته شروع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه هر ساله مبلغ محدودی برای بازسازی این کاروانسرا در نظر گرفته می گردد ادامه داد: برای بازسازی این اثر تاریخی که 15 روز به طول خواهد انجامید، 20 میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

ایاز گفت: این اثر تاریخی مربوط به دوره صفویه است که به شماره 3489 در تاریخ 79/12/25 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او اعلام کرد: کاروانسرای آوه ساوه دارای پلان متقارن چهار ایوانی یعنی فرم کلاسیک یک کاروانسراست و از بخش های مختلف حیاط مرکزی، ورودی، ایوان، حجره و شترخان تشکیل شده است. در دوران های گذشته و بویژه در عصر صفویه شهر آوه بر سر راه کاروان رو واقع بوده و این کاروانسرا همیشه میزبان جمعیت کثیری از کاروانیان از نقاط مختلف بوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1180

به "شروع بازسازی کاروانسرای تاریخی آوه در شهرستان ساوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی کاروانسرای تاریخی آوه در شهرستان ساوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید