120 سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی مسدود شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مسدود شد 120 سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی در فضای مجازی خبرداد.

120 سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی مسدود شد

سردار امیر رحمت الهی در مراسم تجلیل از میراث بانان برگزیده، گفت: همکاری نیروی انتظامی و وزارت میراث فرهنگی در راه اندازی یگان های حفاظت نمونه ای پیروز در پاسداری از ارزش های یک ملت است.

وی با اشاره به اینکه حضور میراث بانان در عرصه های فرهنگی و تاریخی عامل مهم در ارتقای امنیت ابنیه تاریخی است، اضافه کرد: هر اندازه هزینه های جرم را افزایش دهیم باز هم خسارت ها و آسیب هایی که متوجه آثار تاریخی و فرهنگی کشور ما می شود، غیر قابل جبران است به گونه ای که بازگشت به اصل و گذشته تاریخی را ناممکن می کند.

وی حفاظت از میراث فرهنگی کشور را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: اقدامات بسیار جامع، گسترده و ارزنده ای از سوی همکاران من در یگان های حفاظت از میراث فرهنگی در سال جاری اجرا شده که اغلب این رشادت ها در حراست از میراث ملی به دلیل گستردگی فعالیت ها، غیرقابل تبیین و تبدیل به شاخص های کمی است.

وی در تشریح اقدامات اجرا شده، اعلام کرد: نظر به افزایش وقوع جرایم نوظهور در فضای مجازی با همکاری خوب دادستانی کشور پیروز شدیم با رصد فضای مجازی تعداد 120 سایت متخلف را در سال جاری مسدود کنیم.

وی گفت: ابلاغ اخطاریه های قانونی به مالکان و متصرفان و کسانی که به نحوی در تخریب و آسیب رسانی به آثار فرهنگی فعال بودند از دیگر اقدامات خوب یگان های حفاظت است که در این راستا طی سال جاری 2700 اخطاریه قانونی ابلاغ و از این تعداد 400 مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: یکی از راهبرد های مهم سازمان، استفاده از سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های موجود در جامعه است بنابراین در نظر داریم با جذب میراث بانان افتخاری گام مهمی در حراست و صیانت از سرمایه های ملی برداریم.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رحمت الهی اعلام کرد: مشارکت پذیری مردم باید به حداکثر برسد و همه باید حفاظت از آثار فرهنگی را وظیفه ملی تلقی کنند.

منبع: چمدان
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 276

به "120 سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "120 سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید