کیفیت زندگی در محله گود باغ آذری در شرایط قرمز واقع شده است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران (پانا) - رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدی که از محله گود باغ آذری داشت، گفت در همین گود برای کارگران کوره های آجرپزی، خانه هایی ساخته شد و به تدریج افراد دیگر که اکثرا هم مهاجر بودند، به این منطقه آمده و خانه هایی را ساختند و امروز محله باغ آذری یکی از 6 محله دارای شرایط قرمز در تهران شده است.

کیفیت زندگی در محله گود باغ آذری در شرایط قرمز واقع شده است

جهت دریافت خدمات ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص بازدیدی که به همراه مجید فراهانی، دیگر عضو شورای شهر، از منطقه 16 داشت، گفت: محله جوادیه یکی از محلات دارای بافت فرسوده شهر تهران است که به لحاظ سرانه خدماتی شرایط نامناسبی دارد، البته شهرداری منطقه در تامین سرانه های ورزشی و سالن های چند منظوره، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که در آستانه افتتاح واقع شده است و امیدواریم ظرف یک یا 2 ماه آینده مورد بهره برداری شهفرایندان این منطقه قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران، ادامه داد: محله جوادیه مسائلی در حوزه بافت فرسوده و نفوذناپذیری بعضی از گذرها دارد که در جریان این بازدید که با حضور نمایندگان سازمان نوسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه انجام شد، تصمیم گرفتیم، اقدامات لازم به منظور تملک به جامانده املاک ریزدانه، انجام و موجبات احیا و نوسازی تعداد قابل توجهی از پارسل ها فراهم گردد.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی نیز در این حوزه اقدامات خوبی را در مناطق و محلات مختلف تهران مبتنی بر رویکرد بازگشایی معابر و تهاتر از محل آپارتمان هایی که دارد، انجام داده است.

سالاری همچنین با اشاره به بازدیدی که از محله گود باغ آذری داشت، گفت: در اصل این محله باغ بوده اما در سال 1325 تصمیم گیری می گردد که در اطراف تهران حصاری برای محافظت از شهر با 12 دروازه کشیده گردد. همان زمان برای تامین آجر مورد احتیاج، دستور داده می گردد که کوره های آجرپزی در محدوده اطراف شهر و در همین محله ایجاد شوند و یکی از محلاتی که برای فراوری آجر از آن خاکبرداری انجام شد، محله باغ آذری بود که بر اثر خاکبرداری ها تبدیل به گود شد.

وی ادامه داد: در همین گود برای کارگران کوره های آجرپزی، خانه هایی ساخته شد و به تدریج افراد دیگر که بیشترا هم مهاجر بودند، به این منطقه آمده و خانه هایی را ساختند و امروز محله باغ آذری یکی از 6 محله دارای شرایط قرمز در تهران شده است.

سالاری با بیان اینکه در این محله مجموعه ای از چالش ها و مسائل اعم از آسیب های اجتماعی، فرسودگی و کمبود سرانه های خدماتی و نبود کیفیت زندگی وجود دارد، گفت: در این دوره مدیریت شهری، قرار شد تا در طرح موسوم به فداییان اسلام که اخیرا به تصویب کمیسیون ماده 5، مبتنی بر رویکرد بازآفرینی رسیده است، محدوده ای را در نظر گرفته تا با یاری بخش خصوصی، خانه هایی مقاوم و دارای استانداردهای لازم ساخته گردد تا ساکنین گود باغ آذری که حدود 3 هکتارمساحت و 3 هزار نفر جمعیت دارد، درآنجا ساکن شوند.

سالاری اضافه کرد: امیدواریم که با این فرایند، محدوده گود به محلی برای تامین سرانه های خدماتی محدوده های اطراف گود نیز که حدود 15 هکتار سکونتگاه دارد، تبدیل گردد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین درباره بازدید از پارک میثاق در محله گود باغ آذری، گفت: این پارک در مجاورت باغ آذری واقع شده است و اتفاق خیلی خوبی که در این پارک اتفاق افتاده، این است که یکی از وزرشکاران که از ساکنین قدیمی باغ آذری است، آموزشگاه فوتبالی را با مساحت 200 متر مربع، در مجاورت زمین ورزشی شهرداری در این پارک ایجاد نموده است که بیشتر استانداردهای مورد احتیاج را دارد. من از مسئولان منطقه تقاضا دارم که این اقدامات را در سطح شهر به مردم معرفی نمایند تا سایر شهفرایندان نسبت به این اقدامات ترغیب شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 838

به "کیفیت زندگی در محله گود باغ آذری در شرایط قرمز واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت زندگی در محله گود باغ آذری در شرایط قرمز واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید