تور فرانسه ارزان: پاریس سفیرش را روانه واشنگتن کرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، فیلیپ اتین سفیر فرانسه در آمریکا که پیشتر بر سر تنش سیاسی بین دو کشور بر سر لغو قرارداد ساخت زیردریایی های فرانسوی برای استرالیا، از واشنگتن فراخوانده شده بود، امروز چهارشنبه به آمریکا بر می شود.

تور فرانسه ارزان: پاریس سفیرش را روانه واشنگتن کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از مکالمه تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در 22 سپتامبر، تصمیم گرفت که سفیر پاریس را به واشنگتن بازگرداند. ماکرون و بایدن بعلاوه توافق کردند که مشورت هایی را با هدف ایجاد اعتماد و بعلاوه دیدارشان در اواخر اکتبر در اروپا، شروع نمایند.

ماکرون روز سه شنبه تاریخ 29 سپتامبر (امروز) را برای بازگشت دیپلمات فرانسوی به آمریکا، تایید کرد و اضافه نمود که اتین موظف شده است که برای مذاکره و معین شرایط تعهدات نو پس از ورود به این کشور، اقدام کند.

پیشتر، استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی نوی موسوم به آکوس (AUKUS) شده بود.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخوانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1291

به "تور فرانسه ارزان: پاریس سفیرش را روانه واشنگتن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: پاریس سفیرش را روانه واشنگتن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید