واکنش پامپئو به شکل گیری دولت جدید عراق

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران از استقبال کاخ سفید از شکل گیری دولت جدید در عراق اطلاع داد.

واکنش پامپئو به شکل گیری دولت جدید عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران از استقبال کاخ سفید از شکل گیری دولت جدید درعراق اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در این زمینه گفت که ایالات متحده از توافق آشکار بین گروه های شیعه، سنی و کرد برای تشکیل دولت جدید استقبال میکند.

وزیر خارجه آمربکا اضافه کرد، ضروری است که دولت جدید بتواند با ویروس کرونای جدید مقابله نموده، به اقتصاد عراق یاری کند و تسلیحات را تحت کنترل خود درآورد.

پامپئو همچنین گفت: خوشحالیم که رهبران سیاسی شیعه، سنی و کرد در خصوص تشکیل دولت به اجماع رسیده اند و امیدواریم دولت جدید منافع عراق را در اولویت قرار داده و نیازهای مردم را برآورده کند.

برهم صالح رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست وزیری عدنان الزُرفی مخالفت کردند مصطفی کاظمی رئیس اطلاعات کنونی عراق را مامور به تشکیل کابینه کرد و او باید در ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به مجلس تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

سعد المطلبی، نماینده عضو ائتلاف دولت القانون به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق به وبگاه شفق نیوز گفت که به احتمال زیاد دولت مصطفی الکاظمی شماری از وزرای فعلی را به کابینه خود ملحق کند.

روز پنجشنبه گذشته و پس از صدور بیانیه عدنان الزرفی مبنی بر انصراف وی از مأموریت تشکیل کابینه دولت عراق، برهم صالح رئیس جمهور این کشور در کاخ السلام، مصطفی کاظمی را نامزد نخست وزیری معرفی کرد.

در مراسم معرفی کاظمی شخصیت های مهم سیاسی عراق همچون هادی العامری رهبر ائتلاف فتح، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی، فواد حسین، فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق و بعضی دیگر از رهبران سیاسی عراق حضور داشتند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 441

به "واکنش پامپئو به شکل گیری دولت جدید عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پامپئو به شکل گیری دولت جدید عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید