هیچ نشانه ای از تشکیل دولت در لبنان به چشم نمی خورد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، منابع سیاسی لبنانی هرگونه پیشرفت درزمینهٔ تشکیل کابینه در این کشور با توجه به شکاف گسترده میان رئیس جمهور و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان را در کوتاه مدت بعید دانستند.

هیچ نشانه ای از تشکیل دولت در لبنان به چشم نمی خورد

به نقل از النشره، منابع سیاسی لبنانی هرگونه پیشرفت در زمینه تشکیل کابینه در لبنان را با توجه به شکاف گسترده میان میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان را در کوتاه مدت بعید دانستند.

این منابع بیان کردند: لبنان وارد خلاء از زمان استعفای حسان دیاب در دهم آگوست گذشته شده است و با گذشت پنج ماه هیچ نشانه ای از تشکیل کابینه وجود ندارد و شواهد گواه آن است که این فرایند شاید تا 5 ماه دیگر هم به طول بیانجامد و شکاف میان عون و حریری گواهی بر این مدعاست زیرا هر یک بر خواسته خود اصرار دارند.

منابع لبنانی تاکید کردند: بخشی از این موضوع به تحولات آمریکا و انتقال قدرت در آنجا در بیستم ماه ژانویه هم مربوط می گردد هر چند که اصلاً آمریکاییها توجهی به لبنان ندارند و در سناریوهای واشنگتن برای لبنان حداقل در کوتاه مدت، جایی وجود ندارد.

از سوی دیگر منابع نزدیک به سعد حریری اعلام کردند که اوضاع مطابق قبل است و هیچ تحولی رخ نداده است.

این منابع بیان کردند که حریری از حرف خود کوتاه نمی آید و قصد انصراف از تشکیل کابینه را هم به هیچ وجه ندارد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان هم بر این موضوع تاکید دارد که اول حریری باید موضع خود را قطعی کند و پس از آن ملاقات میان طرفین درباره تشکیل کابینه تعیین گردد. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 897

به "هیچ نشانه ای از تشکیل دولت در لبنان به چشم نمی خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ نشانه ای از تشکیل دولت در لبنان به چشم نمی خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید