هشدار کارشناسان درمانی چین درباره عوارض مرگبار واکسن فایزر

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، پس از آنکه 23 سالمند نروژی به دلیل دریافت واکسن آمریکایی فایزر جان باختند، کارشناسان بهداشتی چین از نروژ و دیگر کشورها خواستند برنامه تزریق واکسن فایزر را به دلیل عدم اطمینان از ایمنی آن معلق نمایند.

هشدار کارشناسان درمانی چین درباره عوارض مرگبار واکسن فایزر

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گلوبال تایمز، کارشناسان بهداشتی و درمانی چین از نروژ و دیگر کشورها خواستند تا استفاده از واکسن کرونا با پایه mRNA را که توسط شرکت هایی مانند فایزر فراوری می شوند، به طور خاص برای افراد مسن معلق نمایند.

رسانه های اروپایی پیش از این اعلام کردند که واکسن آمریکایی فایزر 23 نفر را که در نروژ علیه ویروس کرونا واکسینه شده بودند، کشته است.

یک متخصص ایمونولوژی چین در این باره گفت: این واکسن فایزر با عجله فراوری شده و هرگز پیش از این در مقیاس گسترده برای جلوگیری از این بیماری مسری استفاده نشده بود؛ ایمنی آن برای استفاده گسترده برای انسان مورد تایید قرار نگرفته است.

کارشناسان چینی همچنین تاکید کردند مرگ های اخیر [بر اثر تزریق واکسن فایزر] در نروژ همچنین نشان داد کارایی واکسن های با پایه mRNA به آن خوبی نیست که انتظار می رفت.

در ایالات متحده نیز یک پزشک 56 ساله اهل فلوریدا به نام گرگوری مایکل چند روز پس از تزریق واکسن فایزر دچار افت شدید پلاکت شد و جان خود را از دست داد.

هایدی نکلمان همسر دکتر مایکل با انتشار پستی در فیسبوک با تاکید بر اینکه شوهرش به دلیل واکسن فایزر جان باخته، نوشت: مایکل یکی از هواداران واکسن بود...به همین دلیل خودش واکسن فایزر زد. مردم باید از عوارض جانبی آن با خبر باشند. زندگی زیبای ما نابود شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 910

به "هشدار کارشناسان درمانی چین درباره عوارض مرگبار واکسن فایزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کارشناسان درمانی چین درباره عوارض مرگبار واکسن فایزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید