هرمزگان به عنوان قطب صنعت گردشگری و شتردوانی کشور مطرح گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس انجمن علمی شتر کشور گفت: با توجه به همجواری هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج فارس ، این استان به عنوان قطب صنعت گردشگری و شتردوانی کشور مطرح گردد.

هرمزگان به عنوان قطب صنعت گردشگری و شتردوانی کشور مطرح گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور قیمت مناسب کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سعید زیبایی در کارگاه آموزشی شترداران هرمزگان در بندرعباس اظهارداشت: در کشور حدود 154هزار نفر شتر وجود دارد و به طور مستقیم 22 هزار خانوار به کار پرورش شتر مشغول هستند.

وی توضیح داد: سالانه کشور به 13 هزار تن گوشت شتر احتیاج دارد که هم اکنون 5 هزار تن آن در داخل فراوری و مابقی به وسیله واردات تامین می گردد.

رئیس انجمن علمی شتر کشور گفت: در طی 50 سال اخیر صنعت شترداری در دنیا 2 درصد افزایش داشته و این امر در کشور ایران به دلیل نگاه سنتی به این صنعت و عدم وجود مراکز تحقیقاتی در مورد مزایای شتر 2 درصد کاهش داشته است.

زیبایی افزود: همچنین سالانه قریب به 9 هزارتن شیر شتر در کشور فراوری می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صنعت شتر احتیاج به تغییر جدی در سیاست های کلان کشور دارد گفت : برای کل کشور سند چشم انداز توسعه صنعت شتر را تدوین نموده ایم که مهم ترین محورهای این سند شامل افزایش جمعیت شتر از 54 هزار نفر به 250 هزار نفر در مدت 10 سال آینده، افزایش فراوری گوشت و شیر شتر است.

زیبایی با تشریح ظرفیت های صنعت شترداری هرمزگان گفت: در هرمزگان بیش از 20 هزار نفر شتر وجود دارد که باید از این ظرفیت برای رونق مالی و ایجاد اشتغال پایدار بیشترین بهره را برد.

رئیس انجمن علمی کشور خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و همجواری هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج فارس این استان می تواند به عنوان قطب صنعت گردشگری و شتردوانی کشور مطرح گردد.

زیبایی بیان کرد: استان سیستان بلوچستان با داشتن 700 هزار نفر شتر رتبه اول و هرمزگان با داشتن 20 هزار نفر شتر رتبه سوم پرورش شتر را در کشور دارند.

وی اذعان کرد: شتر جمازه هرمزگان یکی از مهم ترین ظرفیت هایی است که می توان در بحث شتر دوانی و گردشگری از آن استفاده کرد.

زیبایی تاکید نمود: برای اینکه صنعت شترداری هرمزگان توسعه یابد پرورش دهندگان شتر شیوه های سنتی خود را کنار گذاشته و به سوی شیوه های علمی و نوین گام بردارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 173

به "هرمزگان به عنوان قطب صنعت گردشگری و شتردوانی کشور مطرح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان به عنوان قطب صنعت گردشگری و شتردوانی کشور مطرح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید