نیروهای داوطلب مردمی در مهار بیماری کرونا یاری نمایند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، فرماندار شهرستان شاهرود گفت: تأمین و سازماندهی نیروی انسانی داوطلب برای مبارزه با ویروس کرونا بر عهده سپاه بوده و این افراد بیشتر در حوزه پیشگیری و در صورت احتیاج پس از آموزش در بخش درمان به کار گرفته می شوند.

نیروهای داوطلب مردمی در مهار بیماری کرونا یاری نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، نادر فخری در نشست ستاد فرماندهی مبارزه با ویروس کرونا شهرستان شاهرود اضافه نمود: هم اکنون در حوزه درمان مسئله ای از نظر تأمین نیروی انسانی وجود نداشته و اولویت به کارگیری نیروهای داوطلب در حوزه پیشگیری است.

وی با اشاره به تشکیل 6 کمیته زیرمجموعه ستاد فرمانده اعلام کرد: کمیته های ایمنی شهری و روستایی، خیران و جذب مشارکت های مردمی و پشتیبانی، اجرایی و تدارکات از جمله این کمیته ها هستند.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود اضافه نمود: بر اساس درخواست کمیته پشتیبانی از موجودی حسابی که برای یاری خیران باز شده است برای خرید مواد اولیه فراوری ماسک و گان برداشت میگردد.

فخری ادامه داد: فنی و حرفه ای با یاری بخش خصوصی کارگاه هایی را راهاندازی نموده که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی به صورت 3 نوبت به فراوری ماسک و گان مشغول شوند.

وی یادآور شد: محصولات فراوریی به صورت هماهنگ و با سازوکار نظارتی به صورت صنفی بین اقشار مختلف توزیع می گردد.

فخری با اشاره به تشکیل کمیته درمان در منزل و یاری های خود مراقبتی برای رسیدگی به شرایط بیماران بستری در منزل هم اشاره نمود و گفت: کمیته آموزش نیز محتوای الکترونیکی و مجازی برای آموزش به مردم و نیز تزریق امید در جامعه فراوری نموده و برای انتشار در اختیار کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی قرار می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 354

به "نیروهای داوطلب مردمی در مهار بیماری کرونا یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای داوطلب مردمی در مهار بیماری کرونا یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید