نظارت موثری بر بازار وجود ندارد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه نظارت مؤثر بر بازار وجود ندارد، گفت: بعضی افراد خودسرانه قیمت اجناس را افزایش می دهند که باید این رویه اصلاح گردد.

نظارت موثری بر بازار وجود ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران محمدمهدی مفتح با انتقاد از گرانی ها، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که بعضی افراد گرانفروشی می نمایند چرا که قیمت تمام شده بسیاری از اجناس و کالاها بسیار کمتر از آن قیمتی است که مردم بابت تهیه آن کالاها پرداخت می نمایند.

وی تأکید کرد: قاعدتاً دستگاه های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان و بازرسان اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر قیمت کالاها نظارت کافی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: متأسفانه دستگاه های نظارتی بر قیمت کالاها آن طور که باید و شاید نظارت نمی نمایند، چرا که اگر این نظارت به خوبی صورت می گرفت نباید تا این حد گرانی در جامعه وجود داشته باشد و به اعتقاد بنده در حال حاضر نظارت مؤثر بر بازار وجود ندارد.

مفتح با اشاره به اینکه در سال های قبل واحدهای صنفی ملزم بودند قیمت کالا را روی آن درج نمایند اما الان شاهد این مسئله نیستیم، متذکر شد: همچنین یکی دیگر از مسائلی که در گذشته وجود داشت آن بود که اگر واحدهای فراوریی می خواستند قیمت کالایی را افزایش دهند، باید موافقت سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان را اخذ می کردند اما الان چنین شرایطی وجود ندارد و می بینیم که قیمت بعضی از کالاها لحظه به لحظه تغییر می نماید.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد حمایت از مصرف نمایندگان نیستیم، گفت: وزارت صمت باید نظارت دقیق بر بازار را در دستور کار خود قرار دهد و اجازه ندهد بعضی افراد خودسرانه قیمت کالاها را افزایش دهند.

وی توضیح داد: اگر قرار است واحدهای فراوریی قیمت اجناس را افزایش دهند، باید موافقت سازمان حمایت از فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان را اخذ نمایند که این مسئله می تواند باعث گردد تا بازار از این وضع آشفته رها گردد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره علت نوسانات شدید قیمت بعضی از کالاها گفت: بی تدبیری و عدم نظارت دولت و همچنین سودجویی بعضی ذینفعان در راستا فراوری و توزیع عامل اصلی گرانی کالاها است.

4151/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 723

به "نظارت موثری بر بازار وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت موثری بر بازار وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید