مقایسه سیاتل آمربکا با ووهان چین در میزان ابتلا به کرونا

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، یک بیولوژیست معتقد است درحال حاضر منطقه سیاتل آمریکا همانند شهر ووهان چین تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا را در خود جای داده است.

مقایسه سیاتل آمربکا با ووهان چین در میزان ابتلا به کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق آنالیز های داده های ژنتیکی شیوع ویروس کرونا در منطقه سیاتل دریک برهه حساس بوده و درصورت عدم اتخاذ تصمیمات و اقدامات سریع از سوی مقامات آمریکایی می تواند همانند تجربه ووهان چین به یک رشد انفجاری برسد.

تروور بدفورد، نویسنده این تحقیق که یک بیولوژیست است اعتقاد دارد دستکم 500 تا 600 مورد به کووید-19 در منطقه عظیمتر سیاتل مبتلا شده اند.

این محقق از عملکرد مقامات بهداشتی آمریکا در استفاده از دارو برای جلوگیری از شیوع این ویروس، اعمال سیاست دورنگه داشتن اجتماعی، درخواست از بیماران برای ایزوله کردن خود و یا ممانعت از حضور مردم در گرد هایی های عظیم انتقاد نموده است.

طبق تحقیق انجام شده از سوی بدفورد توالی ژنتیکی بیماران در منطقه سیاتل کینگ نشان می دهد که این ویروس از اوایل ژانویه، زمانی که اولین بیمار آمریکایی - که از ووهان چین بازگشته بود - پخش شده بود.

شیوع این ویروس از آن جهت مورد توجه قرار نگرفته بود که در بسیاری از مبتلایان به صورت علایم خفیف مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا خود را نشان داده بود. دلیل دیگر این مسئله کوتاهی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا در فراوری کیت های ازمایشی در داخل ایالت بوده که این بدان معناست درسراسر کشور آمریکا تا چند روز گذشته اقدام مناسبی در جهت پیشگیری و یا مقابله با این ویروس انجام نشده است.

سناتور پتی مورای در واشنگتن نسبت به این شرایط ابراز ناامیدی کرد و گفت: ناتوانی در فراوری کیت های آزمایشی برای سازمان های بهداشت عمومی فرصت ارزشمندی را از ما گرفت. من شخصا شاهد ناامیدی مردم این ایالت هستم.

او با بیان اینکه مردم مریض شده و خواهان انجام آزمایش هستند گفت: آن ها می خواهند مورد حمایت قرار گیرند و امنیتشان حفظ گردد. آن ها نمی خواهند این ویروس را منتشر نمایند. آن ها می خواهند از خود مراقبت نمایند، اما ما درحال حاضر قابلیت انجام این کار با سیاست های موجود را نداریم.

به گفته بدفورد سیاتل درحال حاضر در شرایط مشابه ووهان در اول ژانویه، زمانی که برای اولین بار این ویروس شناسایی شد، واقع شده است؛ زمانی که وسعت این مشکل و سرعت انتقال ویروس درک نشده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 337

به "مقایسه سیاتل آمربکا با ووهان چین در میزان ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سیاتل آمربکا با ووهان چین در میزان ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید