مذاکرات تیم های طالبان و افغانستان از سر گرفته شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، در حالی که قرار است پس از عید فطر نشست استانبول برای صلح افغانستان برگزار گردد، تیم های مذاکره کننده افغانستان و طالبان پس از توقف چند ماهه مذاکرات را از سرگرفتند.

مذاکرات تیم های طالبان و افغانستان از سر گرفته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالسلام رحیمی و فاطمه گیلانی به نمایندگی از هیئت مذاکره کننده افغانستان با تعدادی از اعضای هیئت مذاکره کننده طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان ملاقات کردند.

در این ملاقات دو طرف ضمن تبریک عید فطر درباره مسایل جاری افغانستان و و تسریع مذاکرات صلح در قطر بحث و گفتگو کردند.

تیم های مذاکره کننده دو طرف همچنین بر ادامه مذاکرات پس از عید فطر توافق کردند.

مذاکرات بین الافغانی در قطر شهریور ماه سال گذشته شروع شد، اما مذاکرات تا به امروز نتیجه قابل توجهی نداشته است و ملاقات های دو طرف نیز از چند ماه پیش عملاً متوقف شده بود.

قرار بود که دور دوم مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در 20 دی ماه شروع گردد، اما پس از ملاقات های محدودی متوقف شد.

تیم های مذاکرتی در حالی ملاقات ها را از سر گرفته اند که نشست صلح استانبول قرار بود پس از تعویق بعد از ماه رمضان برگزار گردد، اما به دلیل عدم تمایل طالبان برای حضور، برگزاری این نشست در سایه ای از ابهام قرار گرفته است.

اسفندیار میر پژوهشگر پاکستانی دانشگاه استنفورد پیش از این گفته بود که طالبان به سه دلیل میز مذاکرات صلح با دولت افغانستان را ترک نموده است.

این کارشناس مسائل افغانستان در توئیتی نوشت: منابع نزدیک به طالبان می گویمد که دلیل فاصله دریافت این گروه از مذاکرات صلح عدم حذف اسامی سران طالبان از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل، تردید درباره سرنوشت زندانیان این گروه و نیز معین نبودن نتیجه ارزیابی واشنگتن از توافقنامه قطر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1132

به "مذاکرات تیم های طالبان و افغانستان از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات تیم های طالبان و افغانستان از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید