مدودوف: با تقویت ارتش روسیه به کوشش در بی ثباتی در قطب شمال پاسخ خواهیم داد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که افزایش حضور نظامی خارجی نزدیک مرزهای روسیه در قطب شمال ممکن است منجر به تشدید تنش در منطقه می گردد.

مدودوف: با تقویت ارتش روسیه به کوشش در بی ثباتی در قطب شمال پاسخ خواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز سه شنبه گفت، افزایش حضور نظامی خارجی نزدیک مرزهای روسیه در قطب شمال ممکن است منجر به تشدید تنش در منطقه گردد .

به گزارش خبرگزاری تاس دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت که روسیه با تقویت نیروهای مسلح خود به کوشش برای ایجاد بی ثباتی در قطب شمال پاسخ خواهد داد.

مدودوف درباره منافع ملی روسیه در قطب شمال گفت: ما در حال افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای خود هستیم که هدف آن تقویت کشورمان است.

به گفته این مقام ارشد روسیه، سیاست افزایش حضور نظامی قوای خارجی کاملاً غیرقابل قبول است زیرا به طور مستقیم امنیت ملی را تهدید می نماید و می تواند منجر به تشدید تنش در منطقه گردد.

مدودوف اضافه کرد: ما باید کارهایی را که در چند سال گذشته انجام داده ایم ادامه دهیم، هم تقویت نیروهای روس در قطب شمال و هم تجهیز این گروه به سلاح های مدرن. در هر صورت، این یک پاسخ کارآمد به کوشش های کشورهای خارجی برای بی ثبات کردن قطب شمال و ایجاد شرایط برای تحرکات ضد روسیه است.

به گفته این مقام ارشد روس، این کار باید با در نظر دریافت هدف تعیین شده توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهورروسیه انجام گردد که حفظ قطب شمال به عنوان یک سرزمین صلح وهمکاری پایدار و سودمند متقابل است.

مدودف در انتها گفت: بسیاری از کشورهای قطب شمال و غیر قطب شمال از این موضع حمایت می نمایند و علاقه خود را برای توسعه یک همکاری صلح آمیز در منطقه ابراز می نمایند.

روسیه ضمن اعلام ناخرسندی از رزمایش اتو در قطب شمال، آن را اقدامی تحریک آمیز علیه صلح در منطقه می داند. دیپلمات های روس مستقر در آمریکا بارها برنامه ناتو برای اجرای رزمایش در قطب شمال را محکوم نموده اند. دیپلمات های روس متذکر شده اند، رزمایش ناتو در قطب شمال، نقض تعهدات بین المللی در زمینه تضمین توسعه پایدار و صلح آمیز منطقه قطب محسوب می گردد.

با تشدید تغییرات اقلیمی در دنیا، یخ های قطب شمال رفته رفته در حال آب شدن بوده و آن را به منطقه ای برای رقابت قدرت های دنیای تبدیل نموده است. روسیه در کوشش است از این منطقه برای احداث یک راستا تجاری بین المللی جدید استفاده کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه چندی قبل با هشدار به غرب گفت: از دیرباز برای همگان کاملا روشن بوده که قطب شمال قلمرو و سرزمین ماست. ما مسئول تامین امنیت سواحل قطب شمال هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1176

به "مدودوف: با تقویت ارتش روسیه به کوشش در بی ثباتی در قطب شمال پاسخ خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدودوف: با تقویت ارتش روسیه به کوشش در بی ثباتی در قطب شمال پاسخ خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید