شناسایی 790 مبتلا به ایدز از ابتدای شیوع ویروس HIV در خراسان رضوی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح غربالگری و شیوع ویروس HIV در استان (دهه 70) تا کنون حدود 790 مورد HIV مثبت و مبتلا به ایدز در خراسان رضوی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، شناسایی شده اند.

شناسایی 790 مبتلا به ایدز از ابتدای شیوع ویروس HIV در خراسان رضوی

مهدی قلیان در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه در حال حاضر درمان 90 درصدی برای بیماری ایدز وجود دارد، اعلام کرد: بیماری ایدز و HIV یک بیماری است که حتی به وسیله یک مسواک و تیغ آلوده و همچنین به وسیله اعتیاد تزریقی و تماس جنسی می تواند منتقل گردد که عامل آن یعنی ویروس HIV و راه های پیشگیری آن معین است و در گذشته قابل درمان نبود ولی در حال حاضر درمان نیز دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی توضیح داد: وظیفه مهم ما امر اطلاع رسانی و آموزش در خصوص این بیماری است که در سطح مدارس و ادارات با برگزاری کلاس های آموزشی برای رابطین بهداشت به این کار مبادرت نموده ایم.

وی با بیان اینکه 4 مرکز مشاوره رفتاری در مشهد وجود دارد، اضافه نمود:در این مراکز، مشاوره رفتاری به صورت رایگان و کاملاً محرمانه صورت می گیرد که تمامی گروه های سنی جهت غربالگری و مشاوره می توانند از ساعت 7 صبح الی 15 و مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مرجع، واقع در خیابان سناباد نرسیده به چهارراه هدایت، تا ساعت 17 جهت دریافت خدمات مراجعه کنند.

قلیان اضافه نمود: مراکز چهارگانه مشاوره رفتاری مشهد در شهرک امام هادی (مرکز مشاوره بیماری های رفتاری امام هادی)، بولوار وحدت (مرکز مشاوره بیماری های رفتاری نوید تندرستی)، خیابان سناباد (مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مرجع) و بولوار نخریسی (مرکز مشاوره بیماری های رفتاری کارگران) واقع شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 64

به "شناسایی 790 مبتلا به ایدز از ابتدای شیوع ویروس HIV در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 790 مبتلا به ایدز از ابتدای شیوع ویروس HIV در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید