سران انگلیس، فرانسه و آلمان با بایدن تبادل نظر کردند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران، سران سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا که رسانه های آمریکایی وی را به عنوان پیروز این انتخابات اعلام نموده اند، مصاحبه کردند.

سران انگلیس، فرانسه و آلمان با بایدن تبادل نظر کردند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس این گزارش، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سه شنبه شب از تماس تلفنی با جو بایدن خبر داده و در صفحه توئیتر خود نوشت: من با جو بایدن صحبت کردم و به او برای انتخابش تبریک گفتم. من بی صبرانه منتظر تقویت همکاری بین دو کشور و همکاری با وی درباره اولویت های مشترکمان از جمله مقابله با تغییرات آب وهوایی تا پیشبرد دموکراسی و ایجاد بازگشتی بهتر هستم.

در همین حال، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هم به صورت تلفنی با جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبادل نظر کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن در این تماس تلفنی از ماکرون برای تبریک به وی برای پیروزی در انتخابات آمریکا تشکر کرد و بر تقویت روابط بین پاریس و واشنگتن تاکید نمود.

از سوی دیگر، صدر اعظم آلمان هم سه شنبه شب به صورت تلفنی با جو بایدن رایزنی و تبادل نظر کرد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و جو بایدن در این تبادل نظری تلفنی بر اهمیت همکاری بین دو کشور تاکید نمودند.

سخنگوی مرکل گفت: مرکل با تبریک به بایدن و کامالا هریس، معاون وی نسبت به همکاری نزدیک و قابل اعتماد با آمریکا در آینده تاکید نمود.

سخنگوی صدر اعظم آلمان اضافه نمود: صدر اعظم و بایدن بر اینکه همکاری کشورهای دو سوی آتلانتیک از منظر چالش های جهانی از درجه اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است، تاکید نمودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 752

به "سران انگلیس، فرانسه و آلمان با بایدن تبادل نظر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران انگلیس، فرانسه و آلمان با بایدن تبادل نظر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید