ستارگان لیگ نوزدهم از نظر آمار

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، نیم فصل دوم لیگ برتر در هفته های آینده شروع خواهد شد و همین حالا نیز تمرینات آماده سازی بسیاری از تیم های ایرانی شروع شده است.

ستارگان لیگ نوزدهم از نظر آمار

به گزارش، تیم پرسپولیس نیم فصل نخست را با صدرنشینی به انتها رساند، اما در فاکتور های متفاوت، بازیکنان مختلف از تیم های دیگر لیگ فزونی هستند که در بین فزونین ها جای دارند.

کمتر کسی پیش بینی می کرد که در حضور مهاجمان سرشناسی، چون لوسیانو پریرا، شیخ دیاباته، علی علیپور و کی روش استنلی، مهاجم تیم صنعت نفت آقای گل نیم فصل گردد، اما آل کثیر 9 گل زد تا بالاتر از تمام این بازیکنان کفش طلا را کسب کند. بعد از آل کثیر، دیاباته، قائدی و مغانلو با 8 گل در رده دوم هستند. بهترین گلزن تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس مهدی ترابی 7 گله است و احمد زنده روح نیز هافبکی است که بیشترین تعداد گل را زده.

عزیز معبودی مدافع کناری تیم ماشین سازی عملکرد قابل قبولی در ترکیب تیمش داشت. او نمره 6.72 را ثبت کرد، اما نقطه ویژه در آمار این بازیکن، تعداد بالای قطع توپ بود. او در 13 بازی 59 قطع توپ انجام داد تا بالاتر از هادی محمدی مدافع میانی ذوب آهن و امیرحسین کریمی هافبک پیکان قرار بگیرد. در دیگر رتبه ها، زنده روح، علیزاده، تیکدری و تیموری جای دارند که نمایش های خوبی داشتند. نکته جالب این که در بین 8 بازیکن برتر برای قطع توپ، 4 فوتبالیست از تیم های تبریزی هستند.

ستاره تیم پرسپولیس در تمام بازی های این تیم به میدان رفت و یکی از بهترین فوتبالیست های لیگ فزونی هم بود. او در 16 مسابقه، 30 پاس کلیدی ثبت کرد تا با اختلاف نسبت به سعید واسعی صدرنشین باشد. هافبک خلاق و باهوش پرسپولیس، 2 برابر وریا غفوری، احسان حاج صفی و حسین ابراهیمی پاس کلیدی داد و همچنین بالاتر از ستارگانی، چون علی کریمی و مسعود شجاعی جای گرفت. وی همچنین نمره بهتری نسبت به تمام این بازیکنان داشت.

این 4 بازیکن گلسازترین فوتبالیست های لیگ برتر هستند که در تیم های صنعت نفت، سایپا، استقلال و سپاهان بازی می نمایند و 5 پاس گل هم داده اند. در رتبه دوم، 6 بازیکن با 4 پاس گل جای دارند که به ترتیب علی کریمی، مسعود شجاعی، سعید واسعی، وریا غفوری، مهدی ترابی و علی علیپور هستند.

اگر اهل شاخه تا پارسال به خاطر اتفاقات بازی ماشین سازی - تراکتور، بر سر زبان ها بود، اما سال جاری به دلیل عملکرد خوبش در تیم اسکوچیچ، مشهور شده است. نکته جالب این است که در بین 8 بازیکن برتر دفع توپ اهل شاخه کمترین تعداد بازی را انجام داده و در عین حال بیشترین تعداد را به ثبت رسانده. حضور آرمین سهرابیان نیز در این فهرست جالب است. او سابقه بازی در استقلال را هم دارد و حالا با امید، درخشش در دیگر تیم تهرانی تمرینات را دنبال می نماید.

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 184

به "ستارگان لیگ نوزدهم از نظر آمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستارگان لیگ نوزدهم از نظر آمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید