ردیابی سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی، تشدید نظارت های نوروزی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مدیرکل نظارت فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از فعالیت کمپین تشدید نظارت های نوروزی در سراسر کشور توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی اطلاع داد.

ردیابی سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی، تشدید نظارت های نوروزی

به گزارش خبرنگاران از مهر، محمدحسین عزیزی گفت: به منظور تشدید نظارت بر محصولات خوراکی و آشامیدنی در ایام نوروز 1400، پایش محصولات در سطح عرضه توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی در سطح کشور در قالب کمپین تشدید نظارت های نوروزی شروع شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این برنامه مأموریت عملیاتی در سامانه ارزیابی، نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو (Audit) برای تمامی کارشناسان معاونت های غذا و دارو تعریف شده و بازرسان ضمن بازدید از فروشگاه ها و مراکز پخش در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق در محصولات غذایی و آشامیدنی اطلاعات کالای غیر منطبق را به صورت برخط و در سامانه ثبت و اقدامات قانونی لازم را به انجام می رسانند.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو توضیح داد: این برنامه تا 20 فروردین 1400 ادامه خواهد داشت. همچنین گزارش تحلیلی و آماری این مأموریت که به صورت هماهنگ و ملی اجرا می گردد، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

عزیزی اظهار داشت: پیش بینی می گردد به یاری سامانه های رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو بالغ بر 5000 محصول در این مدت پایش ولی صرفاً موارد عدم انطباق و مغایرت های مشاهده شده جهت پیگیری های قانونی و اصلاحات در سامانه ثبت می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1022

به "ردیابی سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی، تشدید نظارت های نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیابی سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی، تشدید نظارت های نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید