دیوان عالی آمریکا درخواست ترامپ درباره آرای پستی انتخابات را رد کرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران : دیوان عالی آمریکا با درخواست رییس جمهور این کشور مبنی بر جلوگیری از شمارش آرای پستی انتخابات را رد کرد.

دیوان عالی آمریکا درخواست ترامپ درباره آرای پستی انتخابات را رد کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دیوان عالی این کشور درخواست دونالد ترامپ برای جلوگیری از شمارش آرای پستی بعد از روز انتخابات ریاست جمهوری را رد نموده است.

ترامپ پیش از این در جلسه ای که با حضور نمایندگان تجاری در لاس وگاس برگزار گردید گفت: امیدوارم دادگاه ها اجازه ندهند بعضی ایالت ها [شمارش آرا] بعد از سوم نوامبر را کش دهند.

وی همچنین خواسته بود که اخذ رای به صورت پستی در ایالت کارولینای شمالی متوقف گردد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، دیوان عالی این درخواست را رد نموده و اجازه می دهد اخذ رای در کارولینای شمالی به صورت پستی تا روز انتخابات انجام گردد و شمارش آرا نیز تا 9 روز بعد از انتخابات مجاز خواهد بود.

این خبرگزاری این تصمیم دیوان عالی را یک پیروزی برای دموکراتها در برابر ترامپ خواند ونوشت، دیوان عالی از رد تصمیم ایالتی خودداری کرد و به کارولینای شمالی اجازه داد تا روز 12 نوامبر یعنی 9 روز بعد از انتخابات آرا مورد شمارش قرار بگیرد.

سه قاضی جمهوریخواه به نامهای ساموئل آلیتو، نیل گروش و کلارنس توماس مخالف این تصمیم بودند. ایمی کانی برت قاضی جدید در این رای گیری مشارکت نداشت.

زمان اعلام انتخابات در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا به یکی از مسائل حساس این کشور تبدیل شده است.

ترامپ پیش از این در ماه مرداد هم گفته بود که نتیجه انتخابات باید همان شب سوم نوامبر اعلام گردد. او روز 10 مرداد در توئیتر نوشت: باید نتیجه انتخابات را شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماه ها یا حتی سال ها بعد. ما برنده انتخابات 2020 خواهیم بود.

دیوان عالی آمریکا در حال حاضر 8 عضو دارد که 5 قاضی آن جمهوریخواه و سه قاضی دموکرات هستند. قاضی ایمی بارت(گزینه پیشنهادی ترامپ) به تازگی مورد تایید سنا قرار گرفته است و قرار است به زودی به اعضای دیوان اضافه گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 761

به "دیوان عالی آمریکا درخواست ترامپ درباره آرای پستی انتخابات را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوان عالی آمریکا درخواست ترامپ درباره آرای پستی انتخابات را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید