دژپسند: بانک ها به دنبال تملیک بنگاه ها نیستند خبرنگاران

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وزیر امور مالی و دارایی گفت: وقتی بانک به بنگاهی تسهیلات اعطا می نماید انتظار دارد طبق زمان بندی بازپرداخت انجام گردد تا بتواند این منابع را برای واحد های دیگر استفاده کند

دژپسند: بانک ها به دنبال تملیک بنگاه ها نیستند خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست هم اندیشی کارآفرینان و تولیدنمایندگان با وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع ارزی از عراق نیز گفت: قرار است در این خصوص رییس بانک مرکزی به صورت مستند و دقیق اطلاع رسانی کند.

وی اضافه کرد:، اما به طور کلی ایران به حق خود می رسد و این فشار های غیرمنطقی کاهش می یابد و امیدواریم این منابع جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی هزینه گردد.

دژپسند درخصوص نشست با کارآفرینان و تولیدنمایندگان گفت: برای اینکه در جریان مسائل تولیدنمایندگان و بخش خصوصی قرار بگیریم سفر های استانی انجام می دهیم یا جلسات دوره ای برگزار می کنیم که به دلیل شرایط کرونا این مهم اتفاق نیفتاده بود که امروز این جلسه با حضور فعالان اقتصادی برگزار گردید.

وی اضافه کرد: اغلب تولیدنمایندگان در خصوص تامین اقتصادی به خصوص برای سرمایه در گردش ناراضی بودند که باید بگویم در 10 ماهه سال جاری 1400 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد.

وزیر اقتصاد درباره تغییر تاریخ انتخابات هیات مدیره شرکت های استانی سهام عدالت، گفت: قرار بود زمان بندی لازم در جلسه روز سه شنبه هفته گذشته مشخص گردد و اصلا زمان بندی قطعی انجام نشده بود که بگوییم به تعویق افتاده است.

وی اضافه کرد: در جلسه شورا مطرح شد قرار بود این انتخابات در سال 99 انجام گردد، اما طبق گزارشات ارسال هنوز کاندیدا ها در بعضی استان ها به اندازه کافی نیست و نتیجه استعلام ها برای بعضی افراد ارسال نشده بنابراین به زمان دیگری موکول شده و این زمان وقتی خواهد بود که ملزومات مورد احتیاج برگزاری انتخابات سالم و فراگیر فراهم گردد.

دژپسند ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از سهامداران حدود 30 میلیون نفر در 31 استان باید در این انتخابات شرکت نمایند و باید دقت های لازم انجام گردد.

وی اظهارداشت: اعضای شورای عالی بورس هم طبق آنالیز های اجرا شده با پیشنهاد وزارت اقتصاد برای برگزاری انتخابات رقابتی موافقت کردند فعلا این انتخابات به تعویق بیفتد، زیرا بعضی از این موارد در اختیار وزارت اقتصاد و سازمان بورس نیست.

بانک ها به دنبال تملیک بنگاه ها نیستند

وزیر اقتصاد در ادامه درخصوص تملیک بنگاه های اقتصادی بدهکار بانکی گفت: وقتی بانک به بنگاهی تسهیلات اعطا می نماید انتظار دارد طبق زمان بندی بازپرداخت انجام گردد تا بتواند این منابع را برای واحد های دیگر استفاده کند و بعضی از بنگاه ها نمی توانند بازپرداخت نمایند و این تسهیلات سپرده افراد است و بانک به وکالت سپرده گذاران تسهیلات اعطا می نماید بنابراین باید حقوق آن ها را پیگیری کند.

وی توضیح داد: نتیجه آنالیز ها نشان می دهد بانک ها تا جایی که بتوانند به دنبال تملیک بنگاه ها نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1023

به "دژپسند: بانک ها به دنبال تملیک بنگاه ها نیستند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دژپسند: بانک ها به دنبال تملیک بنگاه ها نیستند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید