دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا در دولت بایدن پست نمی گیرند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، نیویورک پست در مطلبی از فشار رهبران دموکرات مجلس نمایندگان و به ویژه نانسی پلوسی بر هم نمایندگان هم حزبی خود در این مجلس برای نپذیرفتن پست و مقام در دولت بایدن خبر داد زیرا دموکراتها از اکثریت ضعیف و شکننده در این مجلس برخوردارند.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا در دولت بایدن پست نمی گیرند

به از تارنمای خبری این روزنامه آمریکایی، برخی منابع روز یکشنبه اعلام کرده اند که رهبران مجلس کنندگان به دلیل اکثریت ناچیز و شکننده ای که در انتخابات بدست آوردند، دموکرات های دیگر را از دریافت پست و مقام در دولت آینده جو بایدن منصرف می کنند.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود نانسی پلوسی رییس مجلس کنندگان و استنی هویر رهبر اکثریت دموکرات را متهم کرد که از دموکرات ها خواسته اند برای حفظ اکثریت شکننده حزبشان در مقام خود باقی مانده و به کابینه بایدن نروند.

گفته می شود که موضوع بحث برانگیز و حساس رفتن کننده های دموکرات به کابینه بایدن هفته گذشته در نشست انجمن حزبی مجلس کنندگان مطرح شده است. هرچند این موضوع مخالفانی هم داشته و یکی از رهبران دموکرات در تماس با مجلس کنندگان از آن ها خواسته است مانع رفتن کنندگان برای کار کردن در دولت بایدن نشوند.

همزمان دفتر پلوسی هرگونه مداخله در این امر را انکار کرد. دفتر وی گفت: این کاملا نادرست است و رئیس مجلس کنندگان خواهان مشارکت کامل دموکرات های مجلس در دولت بایدن-هریس است .

هفته گذشته، برخی رسانه های فاش کردند که بایدن در پی تعیین فهرستی از دو حزب برای کار در پست های کلیدی دولت آینده است.

در این میان هرچند هنوز تمامی آرا شمرده نشده اند اما روشن است اکثریت دموکرات مجلس از 233 کرسی به 201 کرسی رسیده است و پیش بینی می شود دموکرات ها حدود دوازده کرسی را از دست بدهند.

براساس قانون آمریکا اگر یک کننده مجلس کنندگان به دولت بپیوندد، صندلی وی پس از انتخابات ویژه به یک دموکرات و یا جمهوری خواه می رسد و زمان این انتخابات از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

در این میان بسیاری ویدویویی که در آن پلوسی در حال فخرفروشی مقابل یخچال 24 هزار دلاری و به رخ کشیدن بستنی های برند گران قیمتی که در آن قرار داده بود، دلیل از دست دادن اکثریت کرسی های مجلس از چنگ دموکرات ها می دانند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 799

به "دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا در دولت بایدن پست نمی گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا در دولت بایدن پست نمی گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید