درخواست برای تروریستی خواندن حزب عمر البشیر

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کمیته مقابله با فساد و استرداد اموال عمومی دولت سودان خواهان برخورد با حزب رئیس جمهوری سابق این کشور به عنوان یک گروه تروریستی شد.

درخواست برای تروریستی خواندن حزب عمر البشیر

به نقل از اسپوتنیک عربی، صلاح مناع، عضو کمیته مبارزه با فساد و استرداد اموال عمومی در سخنانی خواهان تعامل با حزب کنگره ملی حزب عمر البشیر به عنوان یک گروه تروریستی شد.

وی همچنین تهدید به محاکمه بعضی از اعضای حزب عمر البشیر کرد که علیه دولت تظاهرات می نمایند.

مناع در ادامه نارضایتی خود را نسبت به مسدود کردن یک جاده در ایالت نهر النیل در شمال سودان توسط حامیان حزب کنگره ملی خاطرنشان کرد و گفت: مسدود کردن این راه توسط حامیان حزب البشیر جنگ علیه کشور به شمار می رود و ما اقدامات لازم را علیه عاملان این اقدام انجام خواهیم داد.

در همین حال، وجدی صالح، عضو کمیته مبارزه با فساد و استرداد اموال عمومی یکشنبه از انحلال 131 سازمان و انجمن خیریه و مصادره پروژه های وابسته به رژیم سابق این کشور اطلاع داد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این اقدام با استناد به قانون استرداد اموال عمومی در سال 2019 و همچنین متمم این قانون در سال 2020 اجرا شده است.

وجدی صالح اضافه کرد: انجمن های منحل شده وابسته به شخصیت های رژیم سابق هستند و به نفع افراد ذی نفوذی ثبت شده بودند که فعالیت های خلاف قانون انجام می دادند.

عمر البشیر در پی اعتراضات گسترده مردمی در سال 2019 و سقوط دولتش زندانی شد و آخرین بار 17 نوامبر در جلسه محاکمه در دادگاه دیده شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 933

به "درخواست برای تروریستی خواندن حزب عمر البشیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست برای تروریستی خواندن حزب عمر البشیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید