خرسندی: پیش بینی 15 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه 300 نفر در دانشگاه امیرکبیر خبرنگاران

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به ساخت خوابگاه جدید گفت: خوابگاه 300 نفره با هزینه 15 میلیارد تومانی برای دانشجویان مجرد احداث خواهد شد.

خرسندی: پیش بینی 15 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه 300 نفر در دانشگاه امیرکبیر خبرنگاران

سیاوش خرسندی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به اتمام تعمیرات تعدادی از خوابگاه های این دانشگاه گفت: حدود 4 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها هزینه کردیم و حدود 40 درصد آن را صندوق رفاه و خیرین و مابقی آن را از بودجه اختصاصی دانشگاه هزینه شده است و سه خوابگاه را با یکدیگرتجمیع و به صورت یک مجتمع خوابگاهی شده و بازسازی اساسی صورت گرفت و 250 متر زیر بنا به خوابگاه اضافه و حدود 25 درصد به ظرفیت اسکان دانشجویان دختر دکترا را افزایش دادیم.

وی اضافه نمود: برای سال جدید پروژه ساخت خوابگاه شهید نفیسی را در دستور کار داریم که در مرحله اخذ مجوز هستیم و زمینی را در مجاورت یکی از خوابگاه ها خریداری شده که با خوابگاه فعلی تجمیع خواهد شد که این خوابگاه در زمینی به مساحت 1100 مترساخته خواهد شد که ظرفیت 300 نفره اضافه می گردد.

وی در مورد پیش بینی هزینه ساخت این خوابگاه گفت:هزینه ساخت خوابگاه به دلیل تورم دائم در حال تغییر است، اما حدود 15 میلیارد تومان برای ساخت این خوابگاه پیش بینی کردیم که از محل منابعی که از تبدیل به احسن املاک موجود در دانشگاه انجام می گردد که بخشی از آن تامین گردد و بخشی دیگر فارغ التحصیلان و خیرین تامین خواهند کرد.

خرسندی افزود: پیش بینی ما این است که فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر که حدود 100 هزار نفر هستند در این کار مشارکت خواهند کرد که ما بتوانیم خوابگاه مناسبی برای دانشجویان با امکانات لازم احداث کنیم.

وی ادامه داد: یک مجتمع خوابگاهی دیگری هم برای دانشجو پسر در نظر داریم که برنامه ریزی های آن اجرا شده که دانشجویان پسر در دو مجتمع و دانشجویان دختر نیز در دو مجتمع خوابگاهی اسکان داشته باشند.

خرسندی افزود: با احداث این خوابگاه ها به ظرفیت مورد احتیاج و استاندارد اسکان دانشجویان در خوابگاه خواهیم رسید در عین حال یکی از الزامات ما در ارتباط با یکی از خیرین، ساختمان خوابگاهی جدید را در خیابان حافظ به دانشگاه اهدا نموده که آماده سازی این ساختمان را برای دانشجویان پسردکترا است که حدود 5000 متر مربع است که برنامه ما این است که با بودجه اولیه یک میلیارد تومانی این ساختمان را آماده کنیم که کار تعمیر و تجهیز شروع شده و اسکان دانشجویان در این خوابگاه از بهار سال آینده خواهیم داشت و اضافه شدن این ساختمان ظرفیت 500 نفر را اضافه می نماید و احتیاج به خوابگاه های استیجاری را از بین برده و با اضافه شدن این ساختمان از بین رفته است.

وی یادآور شد: با تعمیر و تجهیزی که در خوابگاه ها اجرا شده با یک برنامه 5 ساله برنامه این است که خوابگاه های دانشگاه را به سطح یک ارتقا دهیم در سال های اخیر در طول هر سال دو خوابگاه را تعمیر و تجهیز انجام دادیم و در حال حاضر 60 درصد خوابگاه های دانشگاه در سطح یک و دو هستند. حدود 30 درصد رده 3 و ده درصد سطح چهار داریم که با ساخت مجتمع های جدید این خوابگاه ها ارتقا پیدا خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1043

به "خرسندی: پیش بینی 15 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه 300 نفر در دانشگاه امیرکبیر خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرسندی: پیش بینی 15 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه 300 نفر در دانشگاه امیرکبیر خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید