خبرنگاران 5 میلیارد ریال به احداث دپارتمان معدن در نهبندان اختصاص یافت

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، بیرجند - خبرنگاران - فرماندار نهبندان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پنج میلیارد ریال برای راه اندازی دپارتمان تخصصی معدن در این شهرستان اختصاص داد.

خبرنگاران 5 میلیارد ریال به احداث دپارتمان معدن در نهبندان اختصاص یافت

مجید بیکی روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی دپارتمان آموزشی معدن شهرستان نهبندان افزود: ایجاد دپارتمان تخصصی معدن در استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان از مصوبات سفر معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نهبندان در شهریور ماه امسال بود.

وی گفت: در فاز نخست مقرر شد پنج میلیارد ریال در اختیار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی قرار بگیرد تا این اقدام اجرایی شود.

فرماندار نهبندان گفت: سفر مقامات کشوری به شهرستان و ایجاد مطالبات کارشناسی بدون شک ثمرات بسیار خوبی خواهد داشت و با اهتمام نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تحقق مطالبات تسریع می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان دارای ظرفیت های متنوع در حوزه معدن است مطرح نمود: این ظرفیت ها تا زمانی که برای این شهرستان ارزش اضافه کرده و شغل ایجاد نکند دغدغه اقتصادی منطقه را کم نخواهد کرد.

بیکی افزود: این دغدغه با سرمایه گذاری بخش های خصوصی و دولتی در حوزه معدن باید محقق شود.

وی گفت: در حوزه معادن و فرآوری معدن در نهنبدان آینده روشنی داریم لذا برای راه اندازی دپارتمان تخصصی معدن باید نگاه ملی داشته باشیم.

فرماندار نهبندان گفت: نگاه های آموزشی در حوزه معدن به نهبندان و خراسان جنوبی خواهد بود لذا باید با واسطه گری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این دغدغه مرتفع شود.

وی گفت: فعالان معادن باید آموزش های تخصصی را در نهبندان فرا بگیرند لذا برای نیازمندی ها، تجهیزات، مصوبات قانونی، تسهیلگری و پرداخت مجوزها باید زمینه سازی شود تا به اهداف کلی دپارتمان تخصصی کمک کنیم.

بیکی با بیان اینکه راه اندازی دپارتمان تخصصی معدن با 500 میلیون تومان محقق نمی شود افزود: باید نیازسنجی انجام و طرح جامع بر مبنای اعتبار فاز نخست دپارتمان برنامه ریزی شود.

وی گفت: همچنین نماینده مردم شهرستان در مجلس موضوع دپارتمان را در تهران پیگیری خواهند کرد تا این دپارتمان به مرکز قابل دفاع تبدیل شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه فرهنگ کار و مهارت های متناسب با آن مهمترین مشکل این شهرستان است شرح داد: گاهی شغل هست ولی مهارت لازم را متقاضیان فرا نگرفته اند؛ این در صورتی است که هرچه مهارت ها به محیط واقعی کار نزدیک تر شود با ارزش تر است.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای مهارت های واقعی را به محیط کار ارائه می دهد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 869

به "خبرنگاران 5 میلیارد ریال به احداث دپارتمان معدن در نهبندان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 5 میلیارد ریال به احداث دپارتمان معدن در نهبندان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید