خبرنگاران 277 کردستانی مشمول طرح یارانه دستمزد شدند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: 277 نفر از دانش آموختگان این استان مشمول بهره مندی از طرح یارانه دستمزد شدند.

خبرنگاران 277 کردستانی مشمول طرح یارانه دستمزد شدند

برهان صلواتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد هم اکنون در کشور هشت استان از جمله کردستان برگزار می گردد گفت: این اداره کل در نظر دارد با همکاری کارفرمایان افراد بهره مند از این طرح در امسال را به 2 هزار نفر برساند.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح یارانه دستمزد، وجهی به صورت ماهانه توسط دولت بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین 20 تا 35 سال اطلاق می گردد و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می گردد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: این پرداختی ها به کارفرمایان (شخص حقیقی یا حقوقی) که در ماده 3 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بند 4 ماده 2 قانون تامین اجتماعی تعریف شده و اداره کارگاه یا موسسات موضوع این دستورالعمل را برعهده دارد پرداخت می گردد.

صلواتی یادآور شد: فعال بودن کارگاه در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد بر مبنای لیست بیمه تامین اجتماعی بایستی احراز شده باشد.

وی اضافه کرد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد برای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ نماینده 30 درصد حداقل دستمزد است و تا 12 ماه به حساب کارفرما واریز می گردد.

وی گفت: از فعالان مالی بخش های مختلف انتظار می رود احتیاج نیروی انسانی خود را شناسایی و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام نمایند تا با همکاری مراکز کاریابی نسبت به تامین آن اقدام گردد.

در این استان کارگاه های مشمول قانون کار 16 هزار و 238 کارگاه بوده که 16 هزار و 179 مورد آن کارگاه زیر 50 نفر و 149 مورد از کارگاه ها نیز بالای 50 نفر کارگر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 484

به "خبرنگاران 277 کردستانی مشمول طرح یارانه دستمزد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 277 کردستانی مشمول طرح یارانه دستمزد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید