خبرنگاران 10 قمی دیگر قربانی کرونا شدند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، قم-خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از فوت 10 بیمار کرونایی طی 24 ساعت گذشته در استان اطلاع داد.

خبرنگاران 10 قمی دیگر قربانی کرونا شدند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر آخرین شرایط از مبتلایان به کووید19 در قم را مورد توجه قرار داد و اضافه نمود: طی 24 ساعت گذشته 55 نفر با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز درمانی قم بستری شدند.

وی افزود: از این تعداد 41 بیمار در مراکز درمانی قم بستری شدند و 42 بیمار بستری نیز با بهبودی از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

به گفته قدیر، در حال حاضر 427 نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال 95 نفر آنها وخیم است.

قم در حال حاضر جزو شهرهای با شرایط قرمز کرونایی به شمار می آید و محدودیت ها نیز متناسب با همین شرایط در این استان اعمال شده است.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 24 آذر 98 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 98 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا در خود و افراد خانواده، می توانند به مرکزهای جامع سلامت امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی(بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار 15 خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات رایگان دریافت نمایند./

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 822

به "خبرنگاران 10 قمی دیگر قربانی کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 قمی دیگر قربانی کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید