خبرنگاران یک پُرتره تر و تمیز

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران- خبرنگاران- سال ها است که در سینمای ایران یک بحث جدی وجود دارد که چرا نمی توانیم در تولیدات سینمایی از قهرمانان و اسطوره هایی که در طول تاریخ معاصر داشتیم، تصویر درستی ارائه کنیم.

خبرنگاران یک پُرتره تر و تمیز

این راستا سختی های خودش را دارد در برخی از موارد نمی توان به درستی به موضوع نزدیک شد و ملاحظاتی در خصوص برخی از شخصیت ها وجود دارد و در گام دوم بحث هزینه های تولید و مخاطب شناسی خواهد بود که در بیشتر مواقع ایده ها به فیلمنامه هم تبدیل نمی شود و ناقص می ماند.

منصور نمونه شاخص یک اتفاق خوب در سینمای ایران است. فیلم خوش ساختی که روایتگر بخش مهمی از زندگی تیمسار ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش است. یک فیلم شخصیت محورِ درست و اصولی است که اسطوره سازی نمی کند، شخصیت را بی خود و بی جهت مقدس نمی کند، شعارهای گل درشت و مزخرف نمی دهد و همین امر باعث می شود شخصیت پردازی منسجم و وفادار به کاراکتر به درستی شکل بگیرد و منصور به فیلم جذابی برای مخاطب تبدیل شود.

مخاطب اگر هیچ ذهنیتی نسبت به ستاری نداشته باشد بعد از پایان فیلم دو ساعتی با کاراکتر همراه شده و به شناخت رسیده و در اینجا است که شخصیت پردازی شکل گرفته است.

یکی از نقاط مثبت این فیلم علاوه بر سبقه مستند سازی کارگردانش، حضور کیومرث مرادی در مقام بازیگردان است، کارگردان مولفی که در میان تئاتری ها شناخته شده است و در اینجا با بهره بردن اصولی و انتخاب های درست از میان بازیگران جوان و خلاق؛ چهره های جدیدی را معرفی کرده است. محسن قصابیان بازیگر نقش تیمسار ستاری، به درستی بازی می کند و حضورش غافلگیر کننده است.

منصور نمونه موفقی است که می شود بعد از این به این فیلم استناد کرد، یک پرتره تر تمیز و که به اصل موضوع وفادر است و از عقده گشایی های سیاسی و جناحی به دور است و فقط با زبان سینما قصه اش را بر اساس واقعیت موجود روایت می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 962

به "خبرنگاران یک پُرتره تر و تمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک پُرتره تر و تمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید