خبرنگاران هواشناسی کردستان در مورد کاهش دمای استان اخطاریه صادر کرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سنندج - خبرنگاران - هواشناسی کردستان در مورد ورود موج سرما به استان و کاهش دما اخطاریه صادر کرد و کشاورزان را به رعایت تمهیدات مقابله با سرمازدگی فرخواند.

خبرنگاران هواشناسی کردستان در مورد کاهش دمای استان اخطاریه صادر کرد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان روز یکشنبه در مورد این اخطاریه گفت: بر اساس آنالیز نقشه های هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی هوای استان همچنان تا اوایل صبح فردا دوشنبه ناپایدار خواهد بود.

علی پناهی اضافه نمود: در این مدت بارش باران، وزش باد گاهی شدید، در ارتفاعات و مناطق سردتر استان بارش برف و دربرخی نقاط مه و کاهش دید پیش بینی می گردد و با توجه به بارش برف و کولاک در ارتفاعات و گردنه های استان مسائل تردد و لغزندگی جاده ها نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: از فردا دوشنبه تا صبح پنجشنبه هوای استان نسبتا پایدار بوده و دمای حداقل هوا طی روزهای دوشنبه و به ویژه سه شنبه کاهش چهار تا 6 درجه ای خواهد داشت و در بیشتر نقاط استان یخبندان شبانه و اول صبح را شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی می گردد حداقل دما در بخش شمالی، مرکزی و شرقی استان شامل سقز، زرینه ، بیجار،دیواندره، قروه، دهگلان، منطقه سارال و لیلاخ و با شدت کمتر در مناطق جنوبی استان شامل سنندج و کامیاران و مریوان به زیر صفر کاهش یابد.

وی گفت: کاهش دما و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغات از مخاطره های این سامانه بوده و ضروری است تمهیدات لازم در ارتباط با باغات، گلخانه ها و زنبورداری با توجه به توصیه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی انجام بپذیرد.

کشاورزان استان کردستان در بهار سال گذشته به علت بروز سرما و یخبندان در ردیف سردترین های مناطق کشور قرار گفت و یک هزار و 990 میلیارد و 203 میلیون ریال به علت سرمازدگی خسارت دیدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 383

به "خبرنگاران هواشناسی کردستان در مورد کاهش دمای استان اخطاریه صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواشناسی کردستان در مورد کاهش دمای استان اخطاریه صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید