خبرنگاران ملکه انگلیس: بحران کرونا بسیار چالش برانگیز است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، لندن - خبرنگاران - ملکه 93 ساله انگلیس که برای جلوگیری از ابتلایش به ویروس کرونا (کوید 19) پایتخت را ترک نموده و به اقامتگاه روستانی خود واقع در وینزور پناه برده است، تاکید نمود که در مقطعی قرار داریم که به طور فزاینده ای چالش برانگیز است.

خبرنگاران ملکه انگلیس: بحران کرونا بسیار چالش برانگیز است

الیزابت شامگاه یکشنبه در سخنانی که به طور هم زمان از بیشتر رسانه های دیداری و شنیداری انگلیس پخش شد اضافه نمود؛ در این مقطع زندگی ما کشور دچار اختلال شده است. این اختلال برای بعضی اندوهناک و برای بسیاری مسائل اقتصادی به وجود آورده است. نحوه زندگی بسیاری از ما نیز تغییر یافته است.

الیزابت همچنین در سخنان خود از کوشش پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان کادر درمانی این کشور تقدیر کرد. این در حالی است که آنها به شدت از کمبود تجهیزات پزشکی و لباس های محافظ در برنامه مقابله با کرونا رنج برده و در صورت اعتراض به این شرایط به توبیخ و یا اخراج تهدید شده اند.

ملکه انگلیس از مردم خواست تا انضباط و خوش اخلاقی را سرلوحه رفتار خود قرار داده تا نسل آینده از نحوه پاسخگویی به این بحران احساس غرور نمایند.

این پیغام ویدیویی در اقامتگاه سلطنتی وینزور، جایی که الیزابت نزدیک به یک ماه گذشته را برای جلوگیری از ابتلای به کوید-19 به آنجا پناه برده، ضبط شده است.

ملکه انگلیس اولین بار در سال 1940 میلادی و در بحبوحه جنگ جهانی دوم از کاخ وینزور سخنرانی کرد. 80 سال بعد او از همان مکان و در حالی برای مردم این کشور سخنرانی کرد که رسانه ها از آن به عنوان نطق جنگی تعبیر نموده اند.

این برای چهارمین بار در طول عمر الیزابت است که خارج از روال عادی، درباره امور کشور و تحولات بین المللی سخنرانی می نماید. سخنرانی او به طور طبیعی در ایام خاتمه سال میلادی و به مناسبت میلادی حضرت مسیح (ع) در شبکه های تلویزیونی پخش می شود.

آخرین بار او در سال 2002 پس از مرگ مادرش در تلویزیون ظاهر شد و از مردم به دلیل حمایت و ابراز همدردی با او تقدیر کرد.

پنج سال قبل از آن (1997) نیز الیزابت درباره مرگ دیانا همسر پسرش که در سانحه رانندگی در پاریس جان باخت، سخنرانی کرد. او قرار بود در پیغام ضبط شده برای مردم سخنرانی کند اما به دلیل بالاگرفتن اعتراضات عمومی، مقابل کاخ اصلی سلطنتی لندن (باکینگهام) حاضر شد و به صورت زنده سخنرانی کرد.

اولین نطق فوق العاده الیزابت هم به دوران جنگ خلیج فارس در سال 1991 بر می شود که از مردم خواست تا با یکدیگر متحد شده و برای نیروهای مسلح در جنگ با عراق دعا نمایند.

ضبط سخنرانی فوق العاده ملکه انگلیس به دلیل بحران کرونا در شرایط متفاوتی صورت گرفت. به گزارش رسانه های این کشور، تنها یک فیلمبردار با تن کردن لباس محافظ اجازه حضور در اتاق ملکه را پیدا کرد و سایر دست اندرکاران در اتاق مجاور مشغول به کار بودند.

پس از ابتلای ولیعهد و نخست وزیر انگلیس به ویروس کرونا سلامتی الیزابت نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

یک سخنگوی دستگاه سلطنتی انگلیس اعلام نمود الیزابت 21 اسفند 1398 با بوریس جانسون نخست وزیر دیدار حضوری داشته اما توصیه ها بهداشتی را رعایت نموده و در سلامتی کامل به سر می برد.

چندی پیش بعضی از رسانه ها از ابتلای الیزابت به کرونا خبر دادند، اما این مطلب از سوی منابع رسمی تائید نشد. با این حال کاخ سلطنتی انگلیس تا به امروز تائید ننموده که الیزابت مورد آزمایش قرار گرفته یا خیر.

نخست وزیر انگلیس همچنان به دلیل بروز علائم کرونا خانه نشین است. دستیار ارشد او، عالی ترین مقام پزشکی و وزیر اسکاتلند نیز به همین دلیل در قرنطینه به سر می برند.

منحنی آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روی شیب صعودی قرار گرفته است. این ویروس تا به امروز 47 هزار و 806 تن را مبتلا و جان بیش از 4 هزار و 934 نفر را گرفته است. دانشمندان انگلیسی 12 آوریل (24 فروردین) را اوج آمار ابتلا و تلفات ناشی از کرونا پیش بینی نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 419

به "خبرنگاران ملکه انگلیس: بحران کرونا بسیار چالش برانگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملکه انگلیس: بحران کرونا بسیار چالش برانگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید