خبرنگاران عراق حمله آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی و ارتش را تأیید کرد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران-خبرنگاران- ستاد رسانه ای اطلاعاتی عراق بامداد جمعه در بیانیه ای با تأیید حمله جنگنده های آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی و ارتش اعلام کرد که این پایگاه ها در چهار منطقه هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

خبرنگاران عراق حمله آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی و ارتش را تأیید کرد

ستاد رسانه ای اطلاعاتی عراق در این بیانیه که رونوشتی از آن در اختیار شبکه تلویزیونی سومریه نیوز قرار گرفته است، گفت: در ساعت یک و 15 دقیقه بامداد روز جمعه به وقت محلی، آمریکا پایگاه های وابسته به الحشد الشعبی، هنگ های ویژه و کماندوهای لشکر 19 ارتش عراق را هدف تجاوز هوایی قرار داد.

این بیانیه گفت که تجاوز هوایی آمریکا به مواضع نیروهای نظامی عراق در مناطق جرف النصر، المسیب، النجف و الاسکندریه روی داده است.

این درحالی است که ساعاتی پیش وزارت دفاع آمریکا بامداد روز جمعه گفت که پنج مقر تسلیحاتی شبه نظامیان شیعه عراق هدف عملیات نظامی قرار گرفته است.

شبکه خبری المیادین بامداد روز جمعه گزارش داد که جنگنده های آمریکایی دست کم سه حمله هوایی به جرف الصخر و السعیدات در استان بابل انجام دادند.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز مدعی شده بود که ، جنگنده های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کرده اند که در نتیجه آن یکی از کارمندان این فرودگاه کشته شده است.

به گزارش این شبکه، همچنین چندین جنگنده در حال پرواز در آسمان منطقه خان النص در استان کربلا در حال پرواز بوده اند.

الجزیره قطر نیز در این باره گزارش داد که علاوه بر استان های بابل و صلاح الدین، مراکز الحشد الشعبی در استان بصره در جنوب و کربلا در مرکز عراق نیز بمباران شده است.

حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه های الحشد الشعبی دو روز پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در 30 کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف 19 راکت کاتیوشا قرار گرفت.

بر اساس تازه ترین گزارش ها، در این حمله چهار نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته و 26 نظامی دیگر زخمی شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 358

به "خبرنگاران عراق حمله آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی و ارتش را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عراق حمله آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی و ارتش را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید