خبرنگاران سرمایه گذاری خارجی 2.1 میلیارد دلاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران- خبرنگاران- آنالیز آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از جذب 231 سرمایه گذار خارجی با مجموع دو میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی تا سرانجام اسفند 98 است.

خبرنگاران سرمایه گذاری خارجی 2.1 میلیارد دلاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور

این میزان سرمایه گذاری منجر به اشتغال زایی 19 هزار و 862 نفری در شهرک ها و نواحی صنعتی شد.

برپایه این آمارها که بیانگر کارنامه برنامه های حمایتی صنایع کوچک و متوسط تا خاتمه سال گذشته است، یک هزار و 100 واحد صنعتی صادراتی با صادرات سالیانه 12 میلیارد و 640 میلیون دلار در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور فعالیت دارند.

در این راستا 62 شرکت مدیریت صادرات (EMC) با 236 میلیون دلار صادرات در این مناطق شناسایی و 72 کنسرسیوم صادراتی با 352 میلیون دلار صادرات تشکیل شد.

آنالیز آمارها نشان می دهد تا خاتمه سال 98 تعداد 23 فقره تفاهم نامه همکاری با کشورهای مختلف به منظور توسعه همکاری های بین المللی بین صنایع کوچک و متوسط منعقد شده است.

حمایت از حضور 41 هزار و 631 واحد صنعتی برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و همچنین برگزاری هشت دوره آموزشی و اعزام 176 نفر از مدیران واحدهای صنعتی به آلمان برای آشنایی با بازار این کشور، یافتن بازارهای جدید، ایجاد روابط بلند مدت با شرکت های آلمانی و توسعه روابط مالی بین دو کشور با همکاری انجمن همکاری های بین المللی آلمان (GIZ) که منجر به عقد قرارداد افزون بر 180 میلیون یورویی شد از دیگر آمارهای قابل اشاره است که تا خاتمه اسفندماه پارسال حاصل شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 612

به "خبرنگاران سرمایه گذاری خارجی 2.1 میلیارد دلاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری خارجی 2.1 میلیارد دلاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید