خبرنگاران بانوی میاندوآبی کارآفرین برتر کشور شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مهاباد- خبرنگاران- بخشدار باروق میاندوآب با اشاره به معرفی نفرات برتر دور چهارم انتخاب زنان کارآفرین برتر بر اساس آرای مردمی گفت: خدیجه سعیدپور بانوی کارآفرین اهل روستای گُل سلیمان آباد این بخش توانست در این زمینه به عنوان کارآفرین برتر انتخاب گردد.

خبرنگاران بانوی میاندوآبی کارآفرین برتر کشور شد

علی ابرهیم نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 20 بانوی کارآفرین از 13 استان کشور توانستند در دور چهارم نظرسنجی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بیشترین آرای مردمی را کسب نمایند.

وی با بیان اینکه 10 بانوی کارآفرین روستایی و 10 بانوی کارآفرین شهری از 13 استان کشور توانستند در این نظرسنجی بیشترین آرای مردمی را کسب نمایند، افزود: در میان زنان روستایی، نام این بانوی کارآفرین دیده می گردد که پس از اعلام و استقرار شرایط عادی برای اجتماع از او تجلیل خواهد شد.

وی افزود: این بانوی پیروز و کارآفرین، سال گذشته نیز در زمینه توانمندسازی زنان عشایر و روستایی به عنوان 10 کارآفرین برگزیده به نخستین جشنواره کشوری روستایی شو راه یافته بود.

بخشدار باروق میاندوآب گفت: در این جشنواره از میان 100 روستایی و دهیار کارآفرین، پس از انجام داوری های لازم، 10 نفر در زمینه خلاقیت و نوآوری انتخاب و به جشنواره راه یافتند که در آن جشنواره توسط مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق های خرد زنان روستایی کشور و مدیرعامل سازمان مردم نهاد تکرا و کانون توسعه کارآفرینی روستایی اندیشه پویا با اهدای لوح تقدیر و جایزه ویژه اعطای تسهیلات پنج میلیارد ریالی از محل صندوق کارآفرین امید از این بانوی کارآفرین میاندوآبی تجلیل شد.

وی اعلام کرد: کارآفرینی این بانوی میاندوآبی از دوخت پرده با کمترین امکانات و با سرمایه 240 هزار تومانی یارانه خانواده اش شروع شده بود که اکنون با گسترش آن به مرحله ای رسیده که توانسته به عنوان یک کارآفرین پیروز نظر داوران را جلب کند.

وی گفت: کار پرده دوزی این بانوی کارآفرین میاندوآبی چنان رونق گرفت که در روستا هیچ خانه ای بدون پرده نمانده و همین موضوع موجب شد که فکر دوخت و بافت لباس هم به فکر وی برسد؛ کاری که به تدریج برای انجام آن از سایر زنان روستا هم یاری گرفت .

وی با بیان اینکه رونق کار وی با دوخت پرچم در عرصه ملی، فراوری گلیم و در نهایت بافت عرق گیر جایگاه خودرو تداوم یافت، افزود: هم اکنون این بانوی پیروز و کارآفرین میاندوآبی توانسته برای 70 نفر از زنان روستای خود اشتغال ایجاد کند.

میاندوآب از نظر تعداد صندوق های اعتبارات خُرد زنان روستایی رتبه نخست را در سطح آذربایجان غربی داراست؛ فعالیت این صندوق ها به رونق و پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی و اشتغال زایی در مناطق روستایی این شهرستان یاری شایانی می نماید.

در این شهرستان 16 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با 456 نفر عضو و سرمایه ای بالغ بر چهار میلیارد و 300 میلیون ریال هم اکنون در حال فعالیت است که از این تعداد سال جاری 11 صندوق تسهیلات دریافت نموده است و دریافت اعتبار پنج صندوق نیز در حال طی مراحل اداری بوده و صندوق جدید 2 روستا نیز در حال راه اندازی است.

با توجه به اینکه 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می دهند، حمایت از فعالیت های این قشر از جامعه موجب توسعه و پیشرفت اقتصاد بخش کشاورزی و تأمین بخشی از مایحتاج خانوارهای روستایی می گردد.

میاندوآب دارای 277 هزار نفر جمعیت بوده و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 394

به "خبرنگاران بانوی میاندوآبی کارآفرین برتر کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانوی میاندوآبی کارآفرین برتر کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید