خبرنگاران انگشتر هوشمندی که بدن انسان را به باتری بیولوژیکی تبدیل می نماید

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران-خبرنگاران- محققان آمریکایی انگشتر هوشمندی ابداع کردند که می تواند گرمای بدن انسان را به برق تبدیل کند.

خبرنگاران انگشتر هوشمندی که بدن انسان را به باتری بیولوژیکی تبدیل می نماید

به گزارش روزنامه دیلی میل، این ابزار پوشیدنی که توسط محققان دانشگاه کلورادو در آمریکا ابداع شده انعطاف پذیر است و مانند حلقه به پوست انگشت می چسبد و گرمای طبیعی بدن کاربر را به الکتریسیته تبدیل می نماید.

این محققان با استفاده از انگشتر پیروز شدند که از هر سانتی متر مربع فضای پوست تقریباً یک ولت انرژی فراوری نمایند. آنها تصمیم دارند در آینده این فناوری را به شکل یک دستبند ورزشی توسعه دهند که می تواند حدود پنج ولت انرژی فراوری کند و به کاربر اجازه می دهد انرژی دیگر ابزارهای الکترونیکی خود را در هنگام حرکت تامین کند.

جیان لیانگ شیائو محقق ارشد این پژوهش و استادیار دانشگاه کلورادو درمورد این ابداع گفت: هنگامی که فردی از باتری استفاده می کند، انرژی آن تخلیه می گردد و در نهایت باید آن را تجدید کند اما نکته جالب درباره این دستگاه ترموالکتریک آن است که می توان آن را پوشید و مدام شارژ می گردد.

وی اضافه کرد: این تحقیق در حقیقت مبتنی بر فعالیت های قبلی درباره طراحی پوست الکترونیکی است که مانند پوست انسان عمل می نماید. این ابزار پوشیدنی از یک ماده انعطاف پذیر بر پایه پلی آمین ساخته شده است که مجهز به یک عدد ترموالکتریک نازک است که به سیم های فلزی مایع متصل می گردد.

این محقق توضیح داد: محصول نهایی، دستگاهی شبیه یک دستبند پلاستیکی و یک مادربرد رایانه کوچک یا حتی یک حلقه فناورانه خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 967

به "خبرنگاران انگشتر هوشمندی که بدن انسان را به باتری بیولوژیکی تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگشتر هوشمندی که بدن انسان را به باتری بیولوژیکی تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید