خبرنگاران اعتراض یمنی ها به توقیف نفتکش ها توسط ائتلاف سعودی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران- خبرنگاران - ده ها کارمند و کارگر شرکت نفت دولت صنعا وابسته به جنبش انصارالله ظهر جمعه مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا به دلیل تداوم توقیف نفتکش های یمنی توسط ائتلاف سعودی تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

خبرنگاران اعتراض یمنی ها به توقیف نفتکش ها توسط ائتلاف سعودی

به گزارش خبرنگاران از تارنمای شبکه خبری روسیا الیوم، معترضان نماز جمعه را مقابل دفتر سازمان ملل اقامه کردند.

در این تجمع اعتراض آمیز، عمار الاضرعی مدیر اجرایی شرکت نفت دولت صنعا نیز حضور داشت.

در بیانیه شرکت نفت دولت صنعا آمده است: محاصره جانکاه و تحمیلی نفتکش های یمنی جان بیش از 26 میلیون یمنی را به خطر انداخته است و توان عملیاتی بخش های مختلف کشورمان را به شدت تهدید و موجب توقف آنها خواهد شد، اقدامی که مغایر با تمام قوانین بین المللی و انسانی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ائتلاف عربی همچنان 19 نفتکش را در توقیف دارد که از توقیف پنج فروند از آن بیش از 6 ماه، چهار فروند دیگر بیش از پنج ماه و سه فروند دیگر نیز بیش از سه ماه می گذرد.

شرکت نفت دولت صنعا بیان نمود: مجموع جریمه های ناشی از توقیف نفتکش های یمنی بالغ بر 121 میلیون دلار است که 31 میلیون آن مربوط به سال 2019 و بقیه آن مربوط به سال 2020 است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در 130 روز گذشته تنها 14 درصد از نیاز فعلی یمن به بنزین و گازوئیل از سوی ائتلاف سعودی رفع توقیف شده است که شامل 139 هزار تن بار از پنج نفتکش می شود که آخرین فروند این نفتکش ها اواخر جولای گذشته (تیر/ مرداد) رفع توقیف شد.

شرکت نفت دولت صنعا بیان نمود: این میزان اندک از حجم آزاد شده از سوخت توسط ائتلاف سعودی بیانگر جنایت و پلشتی این ائتلاف است و این اقدام میزان نادیده دریافت ارزش های انسانی و مسؤولیت های بین المللی این کشورها را نشان می دهد.

شرکت نفت یمن ائتلاف عربی و سازمان ملل متحد را مسؤول پیامدها ناشی از ادامه توقیف نفتکش های این کشور دانست و از این اقدام ائتلاف به دزدی دریایی تعبیر و بیان نمود، ادامه این شرایط موجب خواهد شد، پیامدهای فاجعه بار آن تمام بخش های حیاتی یمن به ویژه بخش بهداشت، آب، ارتباطات، حمل و نقل، برق و کشاورزی را تحت الشعاع قرار دهد.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن چندی پیش نسبت به وخامت اوضاع بهداشتی درمانی این کشور هشدار داده بود.

این وزارتخانه اعلام کرده بود، یمن وارد مرحله دشواری شده است و به دلیل ادامه محاصره تا هفته های آینده فعالیت ها و خدمات رسانی بهداشتی درمانی یمن تقریبا متوقف می شود.

این بیانیه تصریح کرده بود: اگر فراورده های نفتی مورد نیاز بیمارستانها به پایان برسد، شاهد جان باختن روزانه 500 نفر در یمن خواهیم بود.

ائتلاف سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش های یمنی را نمی دهد که یمن پنج سال است در محاصره واقع شده است و مردم این کشور در بدترین شرایط زندگی قرار دارند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی ها محتاج کمک های انسانی باشند.

میلیون ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران های انسانی در جهان را تجربه می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 806

به "خبرنگاران اعتراض یمنی ها به توقیف نفتکش ها توسط ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراض یمنی ها به توقیف نفتکش ها توسط ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید