خبرنگاران استاندار: خراسان شمالی سومین استان در بحث پیشگیری از کرونا است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، بجنورد- خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه استان در بحث پیشگیری و شیوع بیماری کرونا در جایگاه سوم قرار گرفته است، گفت: این امر نتیجه اقدامات ارزنده تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی است که هم اکنون در این رابطه تعامل خوبی وجود دارد.

خبرنگاران استاندار: خراسان شمالی سومین استان در بحث پیشگیری از کرونا است

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه جدیت، برنامه ریزی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در پیشگیری از این بیماری بسیار مطلوب است گفت: همه اقدامات باید در بحث پیشگیری از این بیماری باشد و نباید گذاشت کار به بحث درمان کشیده شود.

وی با بیان اینکه شرایط بحرانی در برخی استان ها به علت کنترل نشدن تردد مسافران بوده، افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی نباید از ایستگاه های غربالگری در مبادی ورودی شهرها غفلت کنند، زیرا که کنترل این ویروس اتفاقی نیست و نیازمند تلاش همه دستگاه های اجرایی است.

شجاعی با تاکید بر اینکه ایستگاه های غربالگری باید به امکانات روز تجهیز شود، خاطر نشان کرد: این ایستگاه ها باید به صورت شبانه روزی فعال باشند.

وی در ادامه شرح داد: فرمانداران در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید همه مسافران مشکوک را بدون هیچ ملاحظه ای کنترل کنند و افرادی که دارای علایم بیماری هستند به مدت 14 روز قرنطینه کنند.

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمار مبتلایان بیماری کرونا در این استان تا روز شنبه - دیروز - به 46 نفر رسیده است که مرگ 5 نفر نیز بر اثر این بیماری قطعی شده است.

.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 364

به "خبرنگاران استاندار: خراسان شمالی سومین استان در بحث پیشگیری از کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: خراسان شمالی سومین استان در بحث پیشگیری از کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید