توصیه مهم برای نقاهت بعد از کرونا

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، بیماران کرونایی بعد از مرخص شدن از بیمارستان احتیاج به مراقبت دارند این افراد تا دو هفته عامل انتقال بیماری هستند، بعلاوه احتمال بازگشت بیماری در این افراد وجود دارد.

توصیه مهم برای نقاهت بعد از کرونا

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

شروین شکوهی متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: دوران نقاهت بعد از بیماری کرونا دورانی است که افراد شرایط رو به بهبودی را پیدا می نمایند و باید بیشتر از خودشان مراقبت نمایند.

او با اشاره به اینکه بیماران کرونایی بعد از مرخص شدن از بیمارستان احتیاج به مراقبت دارند، ادامه داد: این افراد تا دو هفته عامل انتقال بیماری هستند، بعلاوه احتمال بازگشت بیماری در این افراد وجود دارد.

شکوهی اضافه کرد: استفاده از دستگاه بخور در فضای اتاق بیمار امری لازم و لازم است، باید ورزش و فعالیت های بدنی متناسب با شرایط جسمی بعد از دوران نقاهت انجام گردد، بعلاوه این عده باید از نور آفتاب و فضای آزاد بهره بگیرند، فرد بهبود یافته از کرونا باید دارو های خود را به موقع مصرف کند و استراحت کافی داشته باشد.

این متخصص بیماری های عفونی اسم کرد: آنالیز منظم شرایط جسمی بیمار امری لازم و لازم است، فرد بیمار باید از سرویس بهداشتی و یا حمام به صورت جداگانه استفاده کند. در دوران نقاهت شستشوی دست با آب و صابون به مدت 20 الی 30 ثانیه لازم است. بعلاوه ضدعفونی کردن وسایل شخصی بیمار و سطوح حائز اهمیت است.

او بیان نمود: 60 تا 70 درصد جمعیت آمریکا واکسن تزریق نموده اند، اما هر فردی که واکسن تزریق نموده باید مانند سایر افراد شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کند و از تجمع، دورهمی و مسافرت پرهیز کند.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا بهتر از نزدن آن است، گفت: اگر جمعیت زیادی از جامعه واکسن بزنند زنجیره انتقال بیماری کمتر می گردد لذا باید هر واکسنی که در دسترس بود را تزریق کرد، اما باید بدانیم که واکسن زدن به معنای بازگشت به زندگی دو سال قبل و شرایط عادی نیست، همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را برای قطع زنجیره بیماری رعایت کنیم.

شکوهی اضافه کرد: اشتباهات ویروس در سارس و مرس به نفع ما تمام شد، ولی در ویروس کرونا اشتباهات ویروس به ضرر ما و به نفع خودش تمام می گردد، ویروس کرونا قابلیت انتقال بالایی دارد و این قابلیت انتقال سبب بروز پیک های زیاد شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1226

به "توصیه مهم برای نقاهت بعد از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه مهم برای نقاهت بعد از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید