برترین شهرهای کوچک کانادا

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کانادا، پر از جاهای دیدنی و طبیعی مختلف است و از همین رو، در سفر به کانادا، شاهد منظره های زیبا و تماشایی خواهید بود. جدای از این منظره ها زیبا، کانادا پر از شهرهای کوچک و دوست داشتنی است.

برترین شهرهای کوچک کانادا

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین شهرهای کوچک کانادا را به شما معرفی کنیم.

10. شهر سامرساید

Summerside, Prince Edward Island

سامرساید در سال 1877 میلادی تبدیل به یک شهر شد. شهر سامرساید در جزیره پرینس ادوارد واقع شده است و نام آن، بیانگر طبیعت خود شهر است. این شهر نسبتا کوچک، دومین شهر بزرگ این جزیره به شمار می رود. تاریخ را به خوبی می توان در خیابان های این شهر حس کرد؛ جدا از این، می توان به موزه و خانه تاریخی وایات رفت تا در آنجا، نگاهی به تاریخچه شهر سامرساید داشت. زیبایی شهر سامرساید، به خصوص خانه هایی که در ساحل قرار گرفته اند، بسیار تماشایی و مجذوب کننده هستند.

9. شهر داوسون

Dawson City, Yukon

شهر داوسون در نتیجه هجوم برای کاوش طلا در سال 1897 میلادی تاسیس شده بود. این شهر از آن موقع، بسیار رشد کرد و در آن دوران، 40 هزار نفر در آن ساکن بودند و همه نیز عطش پیدا کردن طلا داشتند. شهر داوسون، شهری تاریخی به شمار می رود که امروزه، جمعیت کمتری دارد اما توانسته تا گردشگران زیادی را به خود جلب کند. مجموعه تاریخی داوسون، در مرکز شهر واقع شده است و ساختمان های تازه نیز در تضاد کامل با این ظاهر قرن نوزدهمی قرار دارند. همین نیز سبب شده تا شهر داوسون، جالب توجه باشد.

8. شهر نیپاوا

Neepawa, Manitoba

شهر نیپاوا به عنوان زیباترین شهر مانیتوبا شناخته می شود و در سال 1877 میلادی شکل گرفته بود. همچون بسیاری از مکان ها در کانادا، این سرزمین مدت ها قبل از اینکه به سکونتگاه اروپایی ها تبدیل شود، در اختیار بومی ها قرار داشته است که در زبان محلی آن ها، نیپاوا به معنای سرزمین فراوانی است. امروزه، بناهای تاریخی مختلفی در شهر نیپاوا وجود دارند که می توان از آن ها بازدید کرد. خانه مارگارت لارنس و سینمای راکسی نیپاوا از جمله این بناهای تاریخی به شمار می فرایند که ارزش بازدید را دارند.

7. شهر گودریچ

Goderich, Ontario

شهر گودریچ در سال 1828 میلادی تاسیس شده بود و نام آن نیز به افتخار صدراعظم انگلیس به این شکل نام گذاری شده است. شهر گودریچ، از جمله زیباترین شهرهای کانادا به شمار می رود. باور بر این است که ملکه الیزابت دوم، این شهر را زیباترین شهر کانادا خطاب نموده است. البته، هیچ مدرکی از بازدید ملکه از این شهر وجود ندارد. از جمله جاذبه های تاریخی شهر گودریچ می توان به موزه تاریخی هوران اشاره نمود.

6. شهر بنف

Banff, Alberta

شهر کوچک بنف، پیرامون چشمه های آبگرمی قرار گرفته است که در کارگران راه آهن در سال 1883 میلادی در اینجا کشف نموده اند. از همین رو، شهر بنف به شهری از چشمه های آبگرم تبدیل شد که گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید. امروزه، شهر بنف، شهری تجاری و شلوغ است و مکانی عالی برای آغاز گردش در پارک ملی بنف محسوب می شود.

5. شهر بریگوس

Brigus, Newfoundland and Labrador

بریگوس، روستای ماهیگیری کوچکی بوده است که از سال 1612 میلادی، ایجاد شده است. امروزه، این روستای ماهیگیری به شهری زیبا و تماشایی تبدیل شده است که جاهای دیدنی بسیاری دارد. از جمله این جاهای دیدنی نیز می توان به کاونت آف مرسی اشاره نمود که برای راهبه های ایرلندی ساخته شده است. کلیسای جورج انجلیکان و تونل بریگوس، از جمله دیگر جاذبه های این شهر به شمار می رود که حتما باید از آن ها بازدید کرد.

4. شهر سنت اندروز

St Andrews By-the-Sea, New Brunswick

شهر سنت اندروز که به نام سنت اندروز بای د سی نیز شناخته می شود و برای اولین بار در سال 1783 میلادی تاسیس شده بود. این شهر به وسیله آمریکایی هایی ساخته شده بود که قبل و بعد از انقلاب آمریکا به اینجا گریخته بودند. بخش های اصلی شهر همچنان پابرجا هستند. موزه یادبود راس، از جمله بناهای قرن نوزدهمی است که در شهر سنت اندروز وجود دارند. کلیسای آل سینت انجلیکن نیز از جمله دیگر بناهای تاریخی این شهر به شمار می رود که حتما باید از آن بازدید کرد.

3. شهر بای سنت پل

Baie-Saint-Paul, Quebec

شهر بای سنت پل، یکی از شهرهای بسیار مشهور کانادا و بخش کبک به شمار می رود. این شهر، از معروفیت بسیار بالایی برخودار است. خیابان های باریک با بوتیک ها و گالری های هنری، و بعلاوه بناهای تاریخی متعدد، از جمله دلایل به معروفیت رسیدن این شهر کوچک در کانادا به شمار می فرایند. اگلیس دی سنت پیر که قدمت آن به سال 1714 میلادی باز می شود، از جمله بناهای تاریخی شهر بای سنت پل محسوب می شود.

2. شهر پگیز کاو

Peggys Cove, Nova Scotia

شهر پگیز کاو، شهری کوچک است که در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده است. قدمت و تاریخ طولانی این شهر را ماهیگیری فراگرفته است. با این حال، از اواخر جنگ جهانی دوم، شهر پگیز کاو بیشتر اقتصاد خود را به جای ماهیگیری، بیشتر به گردشگری مدیون است. امروزه، شهر پگیز کاو، به عنوان یک مقصد گردشگری ساحلی بسیار زیبا شناخته می شود. این شهر در سال 1811 تاسیس شده بود و تنها 6 خانواده آلمانی اجازه زندگی در آن را داشتند. با این حال، از آن موقع، این شهر رشد قابل توجهی را داشته است.

1. شهر نیاگارا آن د لیک

Niagara-on-the-Lake, Ontario

شهر نیاگارا آن د لیک به عنوان دوست داشتنی شهر در کانادا شناخته می شود چراکه این شهر در کنار آبشار نیاگارا قرار گرفته است. این شهر از اواخر قرن هیجدهم میلادی به نام باتلرزبورگ شناخته می شد اما بعد نام آن به وست نیاگارا تغییر پیدا کرد و امروزه نیز با این نام شناخته می شود. بعضی از ساکنین این شهر، از افرادی بودند که پس از انقلاب آمریکا به کانادا گریختند. از جمله جاهای دیدنی این شهر می توان به ساختمان سینمای قدیمی از سال 1840 میلادی و کلیسای کاتولیک سنت وینست دی پاول از سال 1826 اشاره نمود.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1598

به "برترین شهرهای کوچک کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای کوچک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید