برایان هوک استعفا می دهد، نماینده جدید آمریکا در امور ایران کیست؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تسنیم نوشت: مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا امروز در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی خاطرنشان کرد که تا ساعاتی دیگر رسماً از سمت خود استعفا خواهد داد.

برایان هوک استعفا می دهد، نماینده جدید آمریکا در امور ایران کیست؟

برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه در مصاحبه با نیویورک تایمز از تصمیم خود برای اعلام کناره گیری از این سمت اطلاع داد.

برایان هوک جزو معدود مقامات بلندپایه ای است که از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ در کابینه وی دوام آورده ، به نیویورک تایمز گفته است که تا ساعاتی دیگر استعفای خود را اعلام خواهد نمود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در مورد تصمیمش برای استعفا گفت: یک زمان خوب برای رفتن هرگز وجود ندارد. گاهی در جهت سفر و گاهی در مقصد این اتفاق رخ می دهد. در مورد راهبردمان در قبال ایران، هر دوی این موارد صدق می نمایند. ما دوست داریم که به یک توافق جدید با ایران برسیم، اما در عین حال فشارهای ما باعث سقوط منابع اقتصادی آنها شده است.

برایان هوک که بدون دستیابی به پیروزیت خاصی در مأموریت خود علیه ایران سمتش را ترک می نماید، در ادامه مدعی شد: تقریباً با هر معیاری که در نظر بگیرید، ایران و نیروهای نیابتی اش نسبت به یک سال و نیم قبل ضعیف تر شده اند. چه با توافق و چه بی توافق، ما بسیار پیروز بوده ایم.

به نوشته نیویورک تایمز، کناره گیری برایان هوک از سمت خود آخرین امیدهای دولت ترامپ برای مذاکره با ایران تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر باد خواهد داد.

گفته می گردد الیوت آبرامز نماینده کنونی دولت آمریکا در امور ونزوئلا که در دولت بوش به مدت 4 سال (اوایل 2005 تا اوایل 2009) مشاور معاون امنیت ملی دولت آمریکا بوده است، به عنوان جانشین برایان هوک معرفی خواهد شد.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 631

به "برایان هوک استعفا می دهد، نماینده جدید آمریکا در امور ایران کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برایان هوک استعفا می دهد، نماینده جدید آمریکا در امور ایران کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید