انتقاد کم سابقه جمهوری خواستار از ترامپ بابت واکنش او به اعتراضات

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، نمایندگان هم حزبی رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور در اقدامی کم سابقه از او به دلیل واکنشش به اعتراضات انتقاد نموده اند.

انتقاد کم سابقه جمهوری خواستار از ترامپ بابت واکنش او به اعتراضات

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نمایندگان جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا در اقدامی نادر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بابت واکنش او به اعتراضات در آمریکا انتقاد نموده اند.

انتقاد سناتورها یک روز بعد از حمله پلیس آمریکا با گاز اشک آور به معترضان در نزدیکی کاخ سفید برای باز کردن جهت برای حرکت دونالد ترامپ به سمت کلیسایی در آن نزدیکی برای دریافت عکس اجرا شده است.

بن ساسی، سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت: یک حق بنیادی و اساسی در قانون اساسی حق اعتراض است و من مخالف دور کردن تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز برای دریافت عکس هستم.

جیمز لانکفورد، دیگر نماینده جمهوری خواه آمریکایی هم گفته که اسپری گاز اشک آور به روی معترضانی که در نزدیکی کاخ سفید تجمع نموده بودند صحیح نبوده است.

تیم اسکات سناتور سیاه پوست آمریکایی هم به پایگاه پولیتیکو گفت: اگر سوال شما این است که آیا باید گاز اشک آور پرتاب کرد تا رئیس جمهور بتواند برای دریافت عکس جایی برود پاسخ من خیر است.

این نقدها به نوشته پالیتیکو نشان دهنده افزایش نگرانی ها در میان سیاستمداران جمهوری خواه از واکنش خشن ترامپ به اعتراضات در این کشور پس از کشته شدن یک مرد سیاه پوست آمریکایی به دست افسری سفیدپوست است.

آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه پوست که جورج فلوید نام داشت منجر شد.

پلیس فرد قاتل را بازداشت نموده است. معترضان خواهان محاکمه او به جرم قتل هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته از سرکوب اعتراضات و برخورد خشن با معترضان حمایت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 523

به "انتقاد کم سابقه جمهوری خواستار از ترامپ بابت واکنش او به اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کم سابقه جمهوری خواستار از ترامپ بابت واکنش او به اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید