الیوت آبرامز: دنبال تشدید تحریم های نفتی علیه ونزوئلا هستیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا اعلام نمود که دولت متبوعش میخواهد با سرانجام دادن به معافیت های در نظر گرفته شده برای بعضی مشتریان نفت ونزوئلا، تحریم های نفتی علیه این کشور را تشدید کند.

الیوت آبرامز: دنبال تشدید تحریم های نفتی علیه ونزوئلا هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الیوت آبرامز نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز از تصمیم دولت متبوعش برای تشدید تحریم های نفتی علیه ونزوئلا در آینده نزدیک اطلاع داد.

الیوت آبرامز که پس از استعفای برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، با حفظ سمت به عنوان جانشین وی نیز معرفی شده و به زودی رسماً مسئولیت امور مرتبط با ایران در دولت آمریکا را برعهده خواهد گرفت، در مورد تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا گفت: ما معتقدیم که تحریم هایمان علیه ونزوئلا به شدت در کاهش درآمد دولت مادورو مؤثر بوده و فکر می کنیم که می توانیم این تحریم ها را از این هم مؤثرتر کنیم. بنابراین ما در آینده نزدیک کارهایی برای تشدید این تحریم ها انجام خواهیم داد.

این دیپلمات آمریکایی از ارائه توضیحات بیشتر درباره اینکه شدت تحریم های کشورش علیه ونزوئلا تا چه حد افزایش خواهد یافت، خودداری کرد اما گفت: ما از سال گذشته معافیت هایی را برای بعضی از شرکت هایی در ازای دریافت نفت خام از ونزوئلا به این کشور سوخت تحویل می دهند، قائل شده ایم. اکنون احساس می کنیم که می توان این معافیت ها را لغو کرد.

آمریکا و متحدانش در اروپا و منطقه آمریکای لاتین کوشش می نمایند با سرنگونی نیکلاس مادور رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، خوان گوایدو مهره دست نشانده خود را جایگزین وی نمایند.

با این حال نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا تأکید نموده است که تسلیم فشارهای واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و صندلی قانونی خود را به مهره مد نظر غربی ها واگذار نخواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 674

به "الیوت آبرامز: دنبال تشدید تحریم های نفتی علیه ونزوئلا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الیوت آبرامز: دنبال تشدید تحریم های نفتی علیه ونزوئلا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید