افزایش 30 درصدی اعتبار دانشگاه ها در لایحه بودجه

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، محمدعلی زلفی گل از افزایش 30 درصدی اعتبار دانشگاه ها در لایحه بودجه 1401 اطلاع داد و گفت: اعتبار دانشگاه ها احتیاج آن ها را برطرف نمی کند.

افزایش 30 درصدی اعتبار دانشگاه ها در لایحه بودجه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اعتبار دانشگاه ها در لایحه بودجه سال آینده 30 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این افزایش کافی نیست، عنوان نمود: برگزاری کلاس ها در مقاطع مختلف به تدریج حضوری خواهد شد که این مهم دانشگاه ها را با مشکل کمبود اعتبار روبرو خواهد نمود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بخش زیادی از آموزش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری برگزار می گردد.

زلفی گل با بیان اینکه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای انجام امور انتها نامه و کار های پژوهشی از خوابگاه استفاده می نمایند، اضافه کرد: در حال حاضر مشکل خوابگاه در دانشگاه ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با واکسیناسیون دانشجویان و تزریق دز دوم و سوم شرایط برای استفاده آنان از خوابگاه در حال فراهم شدن است، بیان کرد: در حال حاضر پذیرش خوابگاه بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله در حال اجرا است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیچ دانشگاهی در کشور حذف نمی گردد، اظهار کرد: احتمال ادغام دانشگاه هایی که احتیاج به امکانات آموزشی، رفاهی و فیزیکی ندارند وجود دارد.

زلفی گل به مسئله آمایش و ساماندهی دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: این مهم مربوط به دانشگاه های فاقد استاندارد ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1440

به "افزایش 30 درصدی اعتبار دانشگاه ها در لایحه بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30 درصدی اعتبار دانشگاه ها در لایحه بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید