احداث بعضی خانه های آسیب دیده از سیل به مرحله سقف رسید

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چهار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل دی ماه به مرحله سقف رسیده است، گفت: به واحدهای تخریبی شهری 50 میلیون تومان وام و 12 میلیون تومان یاری بلاعوض تعلق می گیرد.

احداث بعضی خانه های آسیب دیده از سیل به مرحله سقف رسید

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

خلیل منبتی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سیل دی ماه 1398 به طور کلی 25 هزار واحد تخریب یا دچار خسارت شدند که برای همه آنها تشکیل پرونده شده است.

وی درباره میزان پیشرفت فیزیکی 25 هزار واحد خسارت دیده از سیل سیستان و بلوچستان، توضیح داد: تا به امروز 666 واحد به مرحله آواربرداری، 1754 مورد پی کنی، 605 واحد آرماتور بندی، 349 مورد فوندانسیون، 67 واحد اسکلت، 27 مورد دیوار چینی و چهار واحد به مرحله سقف رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به رقم تسهیلات به هر واحد مسکونی گفت: به هر واحد شهری 50 میلیون تومان وام و 12 میلیون تومان یاری بلاعوض تعلق می گیرد. به واحدهای روستایی نیز 40 میلیون تومان وام و 10 میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت می گردد. واحدهای تعمیری نیز 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان یاری بلاعوض دریافت می نمایند.

وام کافی نیست؛ مردم هم پول بیاورند

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبالغ مذکور برای تکمیل واحدهای خسارت دیده کافی است یا خیر، تاکید نمود: رویکرد این است که تمام واحدها در مقابل زلزله و سیل های احتمالی آینده از ایمنی لازم برخوردار باشند. لذا با توجه به هزینه ها، تسهیلات به تنهایی برای تکمیل واحدها کفایت نمی کند و متقاضیان نیز باید از خود آورده داشته باشند.

سیل نوروز خسارت چندانی نداشت

منبتی یادآور شد: در سیستان و بلوچستان اخیراً دو بار سیل آمد که یکی قبل از امسال در دی ماه و دیگری در سال جدید بود. خوشبختانه سیل نوروز خسارت چندانی نداشته و فقط معدودی واحد مسکونی در بخش تیس، تخریب یا دچار خسارت شدند. این تعداد البته کسانی بودند که در حریم به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز نموده بودند.

وی اضافه کرد: با این وجود واحدهای خسارت دیده آنالیز و برای تشکیل پرونده جهت انجام عملیات بازسازی به بانک معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به خسارت های سیل دی ماه 1398 که به واحدهای مسکونی این استان وارد شد، گفت: در سیل دی ماه 1398 استان سیستان و بلوچستان 16 هزار و 250 واحد تخریب شد که از این تعداد 2150 واحد شهری و 14 هزار و 300 واحد روستایی است. 8000 واحد نیز تعمیری است که مجموع کل خسارات به 25 هزار مورد می رسد.

منبتی با اشاره به زمان کوتاه برای جذب اعتبارات و کوشش شبانه روزی به منظور تشکیل پرونده برای تمام 25 هزار واحد، کل اعتبارات تخصیصی را 2000 میلیارد تومان اعلام نمود.

معرفی 3000 نفر به بانک

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود 3 هزار واحد به بانک معرفی شده اند، اضافه کرد: از این تعداد برای 218 واحد عقد قرارداد شده است. برای سهولت کارها نماینده بانک به روستاها می رود و امور بانکی را انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 265

به "احداث بعضی خانه های آسیب دیده از سیل به مرحله سقف رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث بعضی خانه های آسیب دیده از سیل به مرحله سقف رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید