اجرای بزرگترین پروژه آبی و خاکی ایران در نظام جمهوری اسلامی توسط مدیران شجاع صنایع معدنی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در مراسم افتتاحیه طرح انتقال آب خلیج فارس با اشاره به اجرای عظیم ترین پروژه آبی و خاکی ایران در نظام جمهوری اسلامی گفت: این پروژه توسط مدیران شجاع شرکت مس، گل گهر و چادرملو اجرا شده که ریسک این پروژه را پذیرفتند و این پروژه ملی را انجام دادند.

اجرای بزرگترین پروژه آبی و خاکی ایران در نظام جمهوری اسلامی توسط مدیران شجاع صنایع معدنی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مس پرس، وزیر صمت با بیان این مطلب گفت: وزارتخانه صمت این رسالت را دارد که کشور را با شرکت های توسعه گرا بسازد و در این راستا شرکت های صنعتی و معدنی هستند که می توانند کار را انجام دهند.

رزم حسینی با اشاره اهمیت این پروژه گفت: همان گونه که پیشینیان ما بیش از 2000 سال پیش آب را از دل زمین بیرون آوردند، امروز نیز ما با یاری فناوری و خدمات در دولت فعلی و در عصر جمهوری اسلامی ایران عظیم ترین انتقال آب را از خلیج فارس به فلات مرکزی را انجام دادیم که برای نسل آینده به یادگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه این پروژه یک پروژه شگفت انگیز است، اضافه نمود: نگاه های منفی گرایانه برای این پروژه وجود داشت؛ اما امروز مفتخریم که در دولت تدبیر و امید این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به این که این پروژه بدون یک ریال دولتی هزینه اجرا شده، اظهار کرد: شرکت های توسعه گرا و صنعتی و معدنی کشور را باید بسازند و نمونه آن هم این است که امروز صنایع و معادن کشور برای بقای خود در این منطقه حاضر به سرمایه گذاری شدند.

رزم حسینی گفت: این پروژه توسط 194 شرکت داخلی اجرا شده و در این چندسال 8 هزار نفر در این پروژه در حال اجرا کار بودند.

به گفته وی، طراحی و اجرای این پروژه با دانش ایرانی و ماشین آلات ایرانی و برای تامین آب پایدار بوده و اکنون با افتتاح آن نشان دادیم که می توانیم برای کشور آب پایدار داشته باشیم.

رزم حسینی اعلام کرد: این پروژه می تواند منجر به پس انداز آب در کشور گردد یعنی حداقل 180 میلیون مترمکعب صرفه جویی در استفاده از سفره های آب زیرزمینی خواهیم داشت. همچنین نظر کارشناسان در زمانی که قرار بود این ایده اجرایی گردد بر این بود که صرفه مالی در این است که آب از جنوب کشور به کنار معادن آورده گردد.

وی با اشاره به اینکه این طرح یک الگوی بسیار پیروز در محیطزیست بوده است، گفت: همکاری با انسجام کامل بین بخش های مختلف دولتی همچون وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، محیط زیست و صندوق توسعه ملی از جمله موارد مهم این طرح است. همچنین مدیران منطقه ای و محلی کرمان و یزد نیز در اجرای این طرح نقش اساسی داشتند و پیگیری بسیاری برای آن داشتند. همچنین نمایندگان مجلس نیز پیگیری برای اجرای طرح را در برنامه های خود داشتند و ما امروز می بینیم که به این طرح جامه عمل پوشانده شد.

رزم حسینی گفت: در دولت تدبیر و امید این پروژه سرعت گرفت و امروز در دولت دوازدهم به افتتاح رسید. در واقع ایده های باور نکردنی برای این پروژه صرف شده که می تواند در دیگر وزارتخانه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه نمود: طرح دیگری که وزارت صمت به دنبال آن است انتقال آب از چابهار به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است. یک شرکت برای اجرای این پروژه تاسیس و مطالعات آن نیز شروع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 774

به "اجرای بزرگترین پروژه آبی و خاکی ایران در نظام جمهوری اسلامی توسط مدیران شجاع صنایع معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بزرگترین پروژه آبی و خاکی ایران در نظام جمهوری اسلامی توسط مدیران شجاع صنایع معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید