آصفری: بعد نظارتی مجلس باید در سال 1400 تقویت گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید نمود: یکی از مهم ترین دغدغه های مردم شرایط معیشت وگرانی بازار است که باید در سال آینده برای ساماندهی این حوزه گام جدی تری برداشته گردد.

آصفری: بعد نظارتی مجلس باید در سال 1400 تقویت گردد

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم در طول 10 ماه گذشت، اعلام کرد: مجلس یازدهم در طول این چند ماه تمام کوشش خود را به کار گرفت و به نوبه خود تصمیمات خوبی اتخاذ کرد.

وی اظهار کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها یکی از مصوبات خوب مجلس بود که دولت را ملزم به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی نموده و طرف های برجامی این پیغام را داد که دیگر جمهوری اسلامی یکجانبه مجری برجام نخواهد بود. طرح جهش فراوری و تامین مسکن، طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، طرح تعالی جمعیت و خانواده از جمله طرح های مثبتی بود که در طول عمر چند ماه مجلس به تصویب رسید.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: از سوی دیگر تحقیق و تفحص های خوبی در مجلس یازدهم کلید خورد که در مقابله با رانت خواری و فساد موثر است. مجلس در طول این یک سال گام های مثبتی برای حل بخشی از مسائل کشور و مردم برداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که باید در سال 1400 با جدیت بیشتری دنبال گردد، خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه مردم شرایط معیشت و گرانی بازار است که باید در سال آینده برای ساماندهی این حوزه گام جدی تری برداشته گردد. عدم نظارت در توزیع کالاهای اساسی و تعطیلی بعضی از صنایع از دیگر موضوعاتی است که نیازمند برنامه ریزی و نظارت جدی تر می باشد. همچنین توسعه روابط خارجی با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه از دیگر اولویت هایی است که باید در سال آینده با جدیت بیشتری دنبال گردد.

وی اضافه نمود: ما قوانین زیادی در کشور داریم که به دلیل ضعف بعد نظارتی یا اجرا نمی گردد و یا اجرای آن ها به شکل ناقص است. تقویت بعد نظارتی مجلس یکی از مواردی است که باید با جدیت بیشتری در سال آینده دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1059

به "آصفری: بعد نظارتی مجلس باید در سال 1400 تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آصفری: بعد نظارتی مجلس باید در سال 1400 تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید