آزمون جامع دکتری آزاد با رعایت پروتکل ها حضوری برگزار می گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه امتحان جامع دکتری با رعایت پروتکل ها به صورت حضوری برگزار می گردد، گفت: داوطلبان می توانند با حضور در واحد های دانشگاهی محل سکونت خود در امتحان شرکت نمایند.

آزمون جامع دکتری آزاد با رعایت پروتکل ها حضوری برگزار می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد مهدی طهرانچی در جلسه امضای تفاهم نامه که امروز میان دانشگاه آزاد و شورای عالی استان ها برگزار گردید، اظهار کرد: مردم در اقصی نقاط کشور اراضی خود را برای تاسیس دانشگاه هدیه می نمایند و فکر می نمایند احداث دانشگاه موتور محرک محل زندگی شان خواهد بود. همچنین مردم اعلام می نمایند که ما نیازمند آن هستیم که مجموعه ای که فرزندانمان در آن تحصیل می نمایند اشتغال آن ها را نیز تامین کند.

وی اضافه نمود: بی تردید دانشگاه آزاد به تمامی این موارد توجه دارد چرا که به خوبی عدم رغبت مردم را به تحصیل در این دانشگاه متوجه می گردد چرا که دخل و خرج دانشگاه مربوط به هزینه هایی است که آن ها می پردازند.

طهرانچی چاره کار دانشگاه های خالی را تغییر رویکرد مطرح نمود و گفت: راه اندازی رشته و ایجاد مقاطع بالاتر مشکل خالی ماندن دانشگاه ها را حل نمی کند. در حالی که ما به کیفیت توجه نموده ایم، اما به کارآمدی توجهی نداشته ایم و در چند دهه توجه به کارآمدی مغفول مانده است. این موضوع مربوط به نظام آموزشی عالی کشور است وتن ها مربوط به دانشگاه آزاد نمی گردد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ما در دانشگاه آزاد تحول در بخش آموزش را پیگیری می کنیم چرا که معتقدیم اگر این موضوع محقق گردد بسیاری از معضلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم بودجه دانشگاه آزاد از محل شهریه دانشجویان تامین می گردد، توضیح داد: 8 درصد بودجه از محل بنیاد شهید تامین می گردد که متاسفانه در 5 سال اخیر هیچ رقمی پرداخت نشده است. این در حالی است که دانشگاه آزاد یک دانشگاه غیردولتی است و با شیوع کرونا در درآمد های غیرشهریه ای خود متضرر شده و یک هزار میلیارد تومان خسارت دیده است.

طهرانچی درباره درخواست دانشجویان مبنی بر عدم برگزاری آزمون جامع دکتری با توجه به سیر صعودی کرونا در کشور گفت: ما باید از مدارک تحصیلی مردم صیانت کنیم. چرا که بابت آن پول می پردازند و در مقابل مدرکی که می گیرند باید معتبر باشد. اگر در این موارد سختگیری وجود دارد، به دلیل صیانت از این موضوع است.

رئیس دانشگاه آزاد با اعلام اینکه آزمون جامع دکتری با اعمال حداکثری پروتکل ها برگزار می گردد، گفت: افراد می توانند برای شرکت در آزمون جامع در واحد محل زندگی خود در امتحان حضور پیدا کند.

به گزارش مهر، در این جلسه نمایندگان شورای عالی استان ها بر لغو آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در شرایط کنونی کرونا، اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد، بررسی و بازنگری مجدد هیئت علمی و تخفیف شهریه دانشجویان این دانشگاه تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 591

به "آزمون جامع دکتری آزاد با رعایت پروتکل ها حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون جامع دکتری آزاد با رعایت پروتکل ها حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید